Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº 8, junio 2007 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31626

Title: Desarrollo de la producción escrita en inglés al término de la Educación Secundaria Obligatoria española
Authors: Corpas Arellano, María Dolores
Madrid, Daniel
Issue Date: Jun-2007
Abstract: Este artículo presenta una investigación llevada a cabo con estudiantes de cuarto de Educación Secundaria Obligatoria (ESO) a fin de conocer y reflexionar sobre el desarrollo de la producción escrita en el área de lengua extranjera, inglés, al término de esta etapa educativa en relación a tres objetivos específicos: conocer el desarrollo global de la producción escrita en lengua inglesa al terminar la ESO, conocer el desarrollo de elementos específicos de la producción escrita en lengua inglesa y determinar si existen diferencias según el género del alumnado en la producción escrita del alumnado. Finalmente, describimos el perfil del alumnado medio en producción escrita conforme al Marco Común Europeo. Los resultados globales nos permiten concluir que solamente un 10% del alumnado consigue el objetivo que marca el MEC/Comunidad Autónoma y que las alumnas consiguen mejores resultados que sus compañeros, con una media de 2’47 frente a 2’08 en una escala de 1 a 5 puntos. Esta diferencia es estadísticamente significativa según el estadístico de contraste no paramétrico U de Mann-Whitney.
The present article is a research study on English language written production in the fourth year of the Spanish Compulsory Secondary Education (ESO). It aims to analyse the writing development in this subject, at the end of this educational stage in relation to three specific objectives: knowing the global competency level of the ESO students in writing, to report about the development of specific elements in the ESO students’ written production and studying the differences in their written production in relation to the students’ gender. Finally, we describe the average student´s characteristics in written production according to the Common European Framework. The global results allow us to conclude that only 10% of the students achieve the objective established by the Local Authorities and that female students obtain better results than males students (a mean score of 2,47 for girls and 2,08 for boys in a scale from 1 to 5 points). These differences are statistically significant according to the U de Mann-Whitney’s non-parametric statistical procedure.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Producción escrita
Written production
Evaluación
Assessment
Educación Secundaria Obligatoria (ESO)
Compulsory Secondary Education (ESO)
Género
Gender
URI: http://hdl.handle.net/10481/31626
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Corpas, M.D.; Madrid, D. Desarrollo de la producción escrita en inglés al término de la Educación Secundaria Obligatoria española. Porta Linguarum, 8: 169-191 (2007). [http://hdl.handle.net/10481/31626]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº 8, junio 2007

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Corpas.pdf190.04 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada