Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº 8, junio 2007 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31624

Title: Techniques and strategies utilized for vocabulary acquisition: the necessity to design a multifaceted framework with an instrcutionally wise equilibrium
Authors: Mohseni-Far, Mohammad
Issue Date: Jun-2007
Abstract: The purpose of this paper is to pore attentively inquiry over vocabulary learning/acquisition strategies and techniques within the scope of second/foreign language. In doing so, the research is intended to zoom in profoundly on the variables connected to lexical knowledge and accordingly launch rather comprehensive framework taking in and accounting for mostly important strategies and pertinent factors within the vocabulary acquisition context. To begin with, a sketch taking in four salient variables which are learner, task, context, and strategies is introduced to pay meticulous heed to the review. Moreover, previously-conducted research along mentioned variables is critically considered. In particular, the analysis zeroes in deeply on task-dependent strategies for this variable is much more tangible and yet possesses practically more pedagogical implications. In lieu of seeking the superlative strategies and techniques that bring into being the paramount outcomes, the investigator implies the relative efficiency of each single strategy and technique. The organic notion underlying this study is that the most effective and efficient lexical development will occur in multifaceted curriculums that attain a pedagogically well-reasoned symmetry between explicit and implicit activities for L2 learners at all levels of their progress.
El objetivo de este artículo es estudiar detalladamente las estrategias y técnicas de aprendizaje/adquisición de vocabulario dentro del campo de las segundas lenguas o lenguas extranjeras. Con este propósito, el estudio focaliza exhaustivamente sobre las variables relacionadas con el conocimiento léxico y estable un marco teórico exhaustivo considerando las estrategias más importantes y los factores más pertinentes para el aprendizaje de vocabulario. Para empezar, se introduce un bosquejo sobre las cuatro variables más relevantes como son el aprendiz, la tarea, el contexto y las estrategias. Además, consideramos de manera crítica investigaciones llevadas a cabo previamente sobre las mismas variables. En particular, el análisis se centra de forma profunda en estrategias dependientes de la tarea para esta variable. Así, es mucho más tangible y posee más implicaciones pedagógicas. En lugar de buscar las estrategias y técnicas superlativas que representan los resultados más sobresalientes, el investigador relaciona la eficacia relativa de cada una de las estrategias y técnicas. La noción orgánica que subyace a este estudio es que el desarrollo léxico más efectivo y eficiente tiene lugar siempre en currículos multifacéticos que logran una simetría pedagógica razonada entre las actividades explícitas e implícitas para los aprendices de L2 en todos los niveles de su progreso.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Vocabulary acquisition/learning
Adquisición/aprendizaje de vocabulario
Strategies and techniques
Estrategias y técnicas
Lexical knowledge
Conocimiento léxico
Lexical development
Desarrollo léxico
URI: http://hdl.handle.net/10481/31624
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Mohseni-Far, M. Techniques and strategies utilized for vocabulary acquisition: the necessity to design a multifaceted framework with an instrcutionally wise equilibrium. Porta Linguarum, 8: 137-152 (2007). [http://hdl.handle.net/10481/31624]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº 8, junio 2007

Files in This Item:

File Description SizeFormat
MOHAMMAD.pdf127.88 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada