Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorGarcía Jiménez, Javier
dc.date.accessioned2014-05-07T11:55:02Z
dc.date.available2014-05-07T11:55:02Z
dc.date.issued2007-06
dc.identifier.citationGarcía Jiménez, J. A longitudinal study on the promotion of acquisition processes in the EFL classroom: theoretical proposals and practical implications. Porta Linguarum, 8: 117-135 (2007). [http://hdl.handle.net/10481/31623]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.otherD.L.: GR 43-2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/31623
dc.description.abstractThe framework that Relevance Theory offers for the description of the internal processes involved in comprehension, and its incorporation into SLA studies by Haidl (1993), enable this author to present a range of innovatory methodological guidelines aiming to achieve acquisition in the FL classroom. Following these guidelines, the longitudinal study which we report here aims to test the development of acquisition in that context. The results show the practicality of the project and reveal the possible incompatibility of combining acquisition and learning processes in the classroom if it is not approached from a consistent theoretical basis.es_ES
dc.description.abstractEl marco que ofrece la Teoría de la Relevancia para describir los procesos internos que intervienen en la comprensión y su incorporación a los estudios de ASL por Haidl (1993) permiten a este autor presentar una serie de orientaciones metodológicas para generar adquisición en el aula de LE. Siguiéndolas, el estudio longitudinal que aquí comentamos intenta desarrollar adquisición en el aula de la ESO. Los resultados muestran la practicidad del proyecto y revelan la posible incompatibilidad de combinar en el aula procesos de adquisición y aprendizaje si el recurso a la reflexión consciente no se aborda desde bases teóricas consecuentes.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectForeign language acquisitiones_ES
dc.subjectAdquisición de lenguases_ES
dc.subjectRelevance theoryes_ES
dc.subjectTeoría de la relevanciaes_ES
dc.subjectForeign language teachinges_ES
dc.subjectDidáctica de lenguas extranjerases_ES
dc.subjectConscious reflection on languagees_ES
dc.subjectReflexion consciente en el uso del lenguajees_ES
dc.subjectMotivationes_ES
dc.subjectMotivación es_ES
dc.titleA longitudinal study on the promotion of acquisition processes in the EFL classroom: theoretical proposals and practical implicationses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.31623


Ficheros en el ítem

[PDF]

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License