Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº 8, junio 2007 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31623

Title: A longitudinal study on the promotion of acquisition processes in the EFL classroom: theoretical proposals and practical implications
Authors: García Jiménez, Javier
Issue Date: Jun-2007
Abstract: The framework that Relevance Theory offers for the description of the internal processes involved in comprehension, and its incorporation into SLA studies by Haidl (1993), enable this author to present a range of innovatory methodological guidelines aiming to achieve acquisition in the FL classroom. Following these guidelines, the longitudinal study which we report here aims to test the development of acquisition in that context. The results show the practicality of the project and reveal the possible incompatibility of combining acquisition and learning processes in the classroom if it is not approached from a consistent theoretical basis.
El marco que ofrece la Teoría de la Relevancia para describir los procesos internos que intervienen en la comprensión y su incorporación a los estudios de ASL por Haidl (1993) permiten a este autor presentar una serie de orientaciones metodológicas para generar adquisición en el aula de LE. Siguiéndolas, el estudio longitudinal que aquí comentamos intenta desarrollar adquisición en el aula de la ESO. Los resultados muestran la practicidad del proyecto y revelan la posible incompatibilidad de combinar en el aula procesos de adquisición y aprendizaje si el recurso a la reflexión consciente no se aborda desde bases teóricas consecuentes.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Foreign language acquisition
Adquisición de lenguas
Relevance theory
Teoría de la relevancia
Foreign language teaching
Didáctica de lenguas extranjeras
Conscious reflection on language
Reflexion consciente en el uso del lenguaje
Motivation
Motivación
URI: http://hdl.handle.net/10481/31623
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: García Jiménez, J. A longitudinal study on the promotion of acquisition processes in the EFL classroom: theoretical proposals and practical implications. Porta Linguarum, 8: 117-135 (2007). [http://hdl.handle.net/10481/31623]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº 8, junio 2007

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Garcia.pdf131.99 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada