Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº 8, junio 2007 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31616

Title: Motivation and second language acquisition
Authors: Gardner, Robert C.
Issue Date: Jun-2007
Abstract: This paper posits four stages of language acquisition, identified as elemental, consolidation, conscious expression, and automaticity and thought, and considers the role of motivation in this process. It distinguishes between two types of motivation, language learning motivation and classroom motivation, indicating how these relate to two distinct contexts, the cultural and the educational through their influence on integrativeness and attitudes toward the learning situation. It discusses how the two types of motivation are differentially involved in the four stages, and empirical support for this perspective is presented in the form of path analyses of two samples of students from Catalonia.
En este trabajo se establecen cuatro etapas en el proceso de adquisición de las lenguas, identificadas como etapa elemental, de consolidación, expresión consciente, automática y de pensamiento, y se considera el rol de la motivación en este proceso. Se distinguen dos tipos de motivación, motivación en el aprendizaje de la lengua y motivación de aula, y se indica cómo ambas se relacionan con dos tipos de contextos diferentes, el contexto cultural y el educativo a través de su influencia en los procesos de integración y en las actitudes hacia la situación de aprendizaje. Se demuestra cómo los dos tipos de motivación están implicados de forma diferenciada en las cuatro etapas y se presenta un estudio empírico que estudia la relación entre una serie de variables referidas a dos muestras de estudiante de ESO de Cataluña.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Motivation
Motivación
Second language acquisition
Adquisición de una segunda lengua
Catalonia
Cataluña
URI: http://hdl.handle.net/10481/31616
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Gardner, R.C. Motivation and second language acquisition. Porta Linguarum, 8: 9-20 (2007). [http://hdl.handle.net/10481/31616]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº 8, junio 2007

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Gardner.pdf179.43 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada