Show simple item record

dc.contributor.authorFrancis, Samuel
dc.date.accessioned2014-05-07T08:42:59Z
dc.date.available2014-05-07T08:42:59Z
dc.date.issued2007-01
dc.identifier.citationFrancis, S. To be or to be: the dilemma of copula choice for beginning-level learners of spanish. Porta Linguarum, 7: 153-165 (2007). [http://hdl.handle.net/10481/31606]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.otherD.L.: GR 43-2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/31606
dc.description.abstractEnglish-speaking learners of Spanish encounter great difficulties in acquiring the uses of the verbs ser and estar. The present study presents some traditional analyses of these verbs. The researcher tested university students’ understanding of the target forms via comprehension and production tests. Results of the investigation lend some empirical support to the claim that learners progress through identifiable stages in second language acquisition. Pedagogical implications are also discussed.es_ES
dc.description.abstractLos estudiantes de español angloparlantes encuentran grandes dificultades en adquirir los usos de los verbos ser y estar. En este estudio, se presentan algunos análisis de estos verbos. El investigador examinó a estudiantes universitarios en su comprensión de estas formas a través de exámenes en comprensión y producción. Los resultados de la investigación prestan apoyo empírico a la propuesta de que los estudiantes pasan por etapas identificables en la adquisición de una segunda lengua. El trabajo también presenta varias implicaciones pedagógicas para la didáctica de estos verbos.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectSecond language acquisition es_ES
dc.subjectAdquisición de lenguases_ES
dc.subjectPedagogyes_ES
dc.subjectPedagogía es_ES
dc.subjectSer y estares_ES
dc.subjectStages of acquisitiones_ES
dc.subjectEtapas de adquisiciónes_ES
dc.titleTo be or to be: the dilemma of copula choice for beginning-level learners of spanishes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License