Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº 7, enero 2007 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31606

Title: To be or to be: the dilemma of copula choice for beginning-level learners of spanish
Authors: Francis, Samuel
Issue Date: Jan-2007
Abstract: English-speaking learners of Spanish encounter great difficulties in acquiring the uses of the verbs ser and estar. The present study presents some traditional analyses of these verbs. The researcher tested university students’ understanding of the target forms via comprehension and production tests. Results of the investigation lend some empirical support to the claim that learners progress through identifiable stages in second language acquisition. Pedagogical implications are also discussed.
Los estudiantes de español angloparlantes encuentran grandes dificultades en adquirir los usos de los verbos ser y estar. En este estudio, se presentan algunos análisis de estos verbos. El investigador examinó a estudiantes universitarios en su comprensión de estas formas a través de exámenes en comprensión y producción. Los resultados de la investigación prestan apoyo empírico a la propuesta de que los estudiantes pasan por etapas identificables en la adquisición de una segunda lengua. El trabajo también presenta varias implicaciones pedagógicas para la didáctica de estos verbos.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Second language acquisition
Adquisición de lenguas
Pedagogy
Pedagogía
Ser y estar
Stages of acquisition
Etapas de adquisición
URI: http://hdl.handle.net/10481/31606
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Francis, S. To be or to be: the dilemma of copula choice for beginning-level learners of spanish. Porta Linguarum, 7: 153-165 (2007). [http://hdl.handle.net/10481/31606]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº 7, enero 2007

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Francis.pdf352.16 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada