Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº 7, enero 2007 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31605

Title: The motivation to use oral language in the EFL classroom in ESO and Bachillerato
Authors: Padial Campón, Rosario
Tapia Carrillo, Elena
Issue Date: Jan-2007
Abstract: The students’ general inhibition to use L2 in the classroom is a reality which every teacher has experienced. The purpose of this research is to observe and describe the reasons for this reality from the students’ perspective and obtain some conclusions which can help teachers to improve the situation. A survey was passed among students of ESO and Bachillerato as well as among their teachers. This showed that students must be intrinsically motivated and the teacher must help them to raise their self- worth and reach autonomy. This seems to be the most important factor although there are some others such as interactive pattern, feedback and the role of the teacher itself. The reality reflected by the surveys is totally opposed to the most current methodological tendencies.
La tendencia general del alumno a inhibirse en el uso oral de la lengua meta en el aula es una realidad que todo profesor ha podido experimentar. Nuestra finalidad es observar y describir las razones que explican esta situación desde la perspectiva del alumno y obtener algunas conclusiones que puedan ayudar al profesor a solucionar dicha situación. Alumnos de ESO y Bachillerato fueron encuestados, así como sus profesores. La información recavada muestra que los alumnos deben estar intrínsicamente motivados y los profesores deben ayudarles a incrementar su autoestima y alcanzar autonomía de aprendizaje. No podemos dejar a un lado la importancia de los esquemas de interacción, la corrección y del papel del profesor. Sin embargo, la realidad reflejada por los resultados de las encuestas es bastante opuesta a las corrientes metodológicas actuales.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Motivation
Motivación
Inhibition
Inhibición
Oral use of the target language
Uso oral de la lengua meta
Learning autonomy
Autonomía en el aprendizaje
Secondary school
Enseñanza secundaria
URI: http://hdl.handle.net/10481/31605
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Padial Campón, R.; Tapia Carrillo, E. The motivation to use oral language in the EFL classroom in ESO and Bachillerato. Porta Linguarum, 7: 135-151 (2007). [http://hdl.handle.net/10481/31605]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº 7, enero 2007

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Padial.pdf400.83 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada