Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
PNA (Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática) >
Volumen 8 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31597

Title: Using crises, feedback and fading for online task design
Other Titles: Uso de crisis, realimentación y desvanecimiento para el diseño de tareas en línea
Authors: Bokhove, Christian
Issue Date: 2014
Abstract: A recent discussion involves the elaboration on possible design principles for sequences of tasks. This paper builds on three principles, as described by Bokhove and Drijvers (2012a). A model with ingredients of crises, feedback and fading of sequences with near-similar tasks can be used to address both procedural fluency and conceptual understanding in an online environment. Apart from theoretical underpinnings, this is demonstrated by analyzing a case example from a study conducted in nine schools in the Netherlands. Together with quantitative results of the underlying study, it is showed that the model described could be a fruitful addition to the task design repertoire.
Una discusión reciente implica la elaboración de posibles principios para el diseño de secuencias de tareas. Este documento se basa en tres principios, descritos en Bokhove y Drijvers (2012a). Un modelo que comprende las componentes de crisis, realimentación y desvanecimiento de secuencias con tareas muy similares puede ser utilizado para abordar tanto la fluidez procedimental como la comprensión conceptual en un entorno en línea. Además de estar fundamentado teóricamente, esto se demuestra mediante el análisis de un ejemplo de caso de un estudio realizado en nueve centros educativos de los Países Bajos. Junto con los resultados cuantitativos del estudio subyacente, se muestra que el modelo descrito podría ser una incorporación útil en el repertorio del diseño de tareas.
Publisher: Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico (FQM-193)
Series/Report no.: PNA;8(4)
Keywords: Crisis
Design
Fading
Feedback
Near-similar
Sequence
Task
Desvanecimiento
Diseño
Realimentación
Secuencia
Tarea
Tareas similares
URI: http://hdl.handle.net/10481/31597
ISSN: 1887-3987
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Bokhove, C. (2014). Using crises, feedback and fading for online task design. PNA, 8(4), 127-138. [http://hdl.handle.net/10481/31597]
Appears in Collections:Volumen 8

Files in This Item:

File Description SizeFormat
140505BokhoveUsing_PNA8(4).pdf937.5 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada