Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación Docencia Creativa >
ReiDocrea, 3 (2014) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31299

Title: The impact of the LOMCE
Other Titles: La repercusión de la LOMCE
Authors: Aragón del Castillo, Anabel
Penfold, Analisa
Sierra Martín, María
Issue Date: 2014
Abstract: Currently, every day we can see the conflicts caused by the approval of the Organic Law for the Improvement of Education (LOMCE) which contains many advantages and disadvantages. The implementation of this law will affect not only students, but our entire society. This article discusses some of the most contentious issues of the law: the increase in power held by the head teacher in Spanish schools, we will look at the “quality” of education which this law is meant to achieve and gender segregation in education.
En la actualidad, todos los días podemos ver los conflictos causados por la aprobación de la Ley Orgánica para la Mejora de la Educación (LOMCE), que contiene muchas ventajas y desventajas. La aplicación de esta ley afectará no sólo a estudiantes, sino a toda nuestra sociedad. Este artículo analiza algunos de los temas más polémicos de la ley: el aumento del poder del director en las escuelas españolas, vamos a ver en la "calidad" de la educación que esta ley tiene la intención de lograr y la segregación de género en la educación.
Sponsorship: ReiDoCrea. Departamento de Psicología Social. Universidad de Granada.
Publisher: Universidad de Granada
Series/Report no.: ReiDoCrea;Voumen 3
Keywords: Access to education
Educational reform
School system
Educational system
Public school
Acceso a la educación
Reforma educativa
Sistema escolar
Escuela pública
URI: http://hdl.handle.net/10481/31299
ISSN: 2254-5883
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Aragón del Castillo, A.; Penfold, A.; Sierra Martín, M. The impact of the LOMCE. Reidocrea, 3: 78-81 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/31299]
Appears in Collections:ReiDocrea, 3 (2014)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ReiDoCrea_3_11.pdf100.79 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada