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dc.contributor.authorEscamilla Castillo, Manuel 
dc.date.accessioned2014-03-10T09:57:13Z
dc.date.available2014-03-10T09:57:13Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.citationEscamilla, M. Elites, minorities and individuals. Télos, 14(1): 33-42 (2005). [http://hdl.handle.net/10481/30756]es_ES
dc.identifier.issn1132-0877
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/30756
dc.description.abstractRecently, F. Rosen has reminded us that, although Bentham was one of the greatest advocates of democracy, he never thought democracy should be government by the people. As a democrat, all his efforts were limited to the feasible, to reducing the harm caused bay "sinister interests", resulting form government by the "ruling few". John Stuart Mill accepts this idea of inevitability of minorities in politics and he went further than Bentham with his argument, in favour of a limitation of the suffrage. Mill had already put forward, in general, a vindication of minorities in fields such as society, morality, religion, art, sexual freedom. He summed up that attitude in On Liberty, in his legitimation of that extreme minority, the individual, where he upheld the importance of respect for eccentricity. The respect for individuality was already presente in Bentham (the defence of homosexuality, for example), but his enthusias for the objectivity of the rational prevented him from reaching Mill's much more coherent conclusions. The examination of their different attitudes enables us to consider the value of an active role for minorities in society, a role that must be closely controlled when it leads them to the exercise of political power.es_ES
dc.description.abstractRecientemente, Fred Rosen nos ha recordado que, aunque Bentham fue uno de los grandes defensores de la democracia, él nunca pensó que la Democracia debiera ser el gobierno del pueblo. Como demócrata todos sus esfuerzos se limitaron a lo accesible, a reducir el daño causado por los "intereses siniestros" que proceden del poder de los pocos que gobiernan. John Stuart Mill acepta esta idea de la inevitabilidad de las minorías en la política y va más allá que Bentham con su argumento a favor de una limitación del sufragio. Mill ya había sostenido una defensa de las minorías en dominios como la sociedad, la moralidad, la religión, el arte o la libertad sexual. Resumió esta posición en On Liberty con su legitimación de la minoría extrema, el individuo, en la que sustentó la importancia del respeto por la excentricidad. El respeto por la individualidad siempre estuvo presente en Bentham (la defensa de la homosexualidad, por ejemplo), pero su entusiasmo por la objetividad de lo racional evitó que llegara a las mismas conclusiones mucho más coherentes de Mill. El examen de sus diferentes actitudes nos permite considerar el valor de un papel activo para las minorías dentro de la sociedad, un papel que debe estar estrechamente controlado cuando las conduce al ejercicio del poder político.es_ES
dc.description.sponsorshipThis paper has been developed inside a research project supported by the Spanish Ministry of Education.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Santiago de Compostelaes_ES
dc.relation.urihttp://hdl.handle.net/10347/5406es_ES
dc.subjectDemocracy es_ES
dc.subjectMinorities es_ES
dc.subjectIndividualses_ES
dc.subjectMill, John Stuartes_ES
dc.subjectBenthan, Jeremyes_ES
dc.subjectDemocracia es_ES
dc.subjectMinorías es_ES
dc.subjectIndividuoses_ES
dc.titleElites, minorities and individualses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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