Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº 6, junio 2006 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/30664

Title: Aprender inglés en la escuela desde los tres años
Authors: Piquer Vives, Inma
Issue Date: Jun-2006
Abstract: Avanzar la introducción del inglés al parvulario es un objetivo que responde a una fuerte demanda social que no queda libre de dificultades ni de riesgos de fracaso. A pesar de todo, este artículo nos demuestra que, desde las escuelas, es posible conseguir buenos resultados sin caer en propuestas didácticas complicadas ni gastos extraordinarios.
English Language Teaching to very young learners is the answer to a very strong social pressure that isn’t free from difficulties or risk of failure. However, this article demonstrates that it is possible to achieve successful results from schools without having to follow complicated and expensive proposals.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Introducción del inglés
Parvulario
Propuesta didáctica
English language teaching
Very young learners
Proposals
URI: http://hdl.handle.net/10481/30664
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Piquer Vives, I. Aprender inglés en la escuela desde los tres años. Porta Linguarum, 6: 115-128 (2006). [http://hdl.handle.net/10481/30664]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº 6, junio 2006

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Piquer_InglesEscuela.pdf103.31 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada