Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº 6, junio 2006 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/30663

Title: The sex variable in foreign language learning: an integrative approach
Authors: López Rúa, Paula
Issue Date: Jun-2006
Abstract: The purpose of this article is to determine the role of the sex variable in foreign language learning success by reviewing and connecting data gathered from several tests and studies, all of them dealing with boys’ and girls’ achievement, attitudes, motivation, opinions and learning strategies as regards foreign languages. In the light of the data analysed, the hypothesis put forward for consideration is that girls’ achievement in foreign language learning is enhanced by the interaction of neurological, cognitive, affective, social and educational factors. Each factor is activated in a different way for boys and for girls, with the result that girls are equipped with a combined network of variables whose mutual influence is eventually responsible for their success in foreign language learning.
El propósito de este artículo es determinar el papel de la variable del género en el aprendizaje de lenguas extranjeras. Para ello se procedió a la revisión de datos procedentes de distintas pruebas y estudios sobre competencia, actitud, motivación, opiniones y estrategias de aprendizaje de lenguas extranjeras por parte de niños y niñas. A la luz de los datos analizados, la hipótesis sometida a consideración es que los logros obtenidos por las niñas se deben a la interacción de factores neurológicos, cognitivos, afectivos, sociales y educativos. Cada uno de estos factores se activa de forma distinta para niños y niñas configurando una red de variables que, debido a su combinación e influencia mutua, es responsable en último término del mayor éxito de las niñas en el aprendizaje de una lengua extranjera.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Interaction
Foreign language learning
Sex
Stereotypes
Variables
Aprendizaje de lenguas extranjeras
Estereotipos
Interacción
Sexo
URI: http://hdl.handle.net/10481/30663
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: López Rúa, P. The sex variable in foreign language learning: an integrative approach. Porta Linguarum, 6: 99-114 (2006). [http://hdl.handle.net/10481/30663]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº 6, junio 2006

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Lopez_Sex.pdf197.19 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada