Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº 6, junio 2006 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/30659

Title: Using subtitles to enhance foreign language learning
Authors: Talaván Zanón, Noa
Issue Date: Jun-2006
Abstract: This article analyses a novel foreign language learning activity consisting on the students’ production of video subtitles. With the help of specific subtitling software, this strategy allows students to understand foreign language acquisition and production from a different perspective. One of the main advantages of this strategy is that, since it makes students create language within a familiar and motivating context (audiovisual extracts), they feel they play an active role in their own learning process, so their language acquisition is enhanced. Besides, the combination of audio, visual, and textual information makes this technique very valid for all types of students.
Este artículo analiza una nueva actividad para el aprendizaje de lenguas extranjeras consistente en que los alumnos produzcan subtítulos de vídeo. Con la ayuda de un software de subtitulación específico, esta estrategia permite comprender la adquisición y la producción del idioma desde otra perspectiva. Una de sus ventajas es que, al hacer que los alumnos produzcan lengua dentro de un contexto familiar y motivador (extractos audio-visuales), sienten que desempeñan un papel activo en su propio proceso de aprendizaje; así, mejora su adquisición lingüística. Además, su combinación de información auditiva, visual y textual la hace válida para todos tipo de alumnos.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Subtitules
Subtítulos
Language learning
Aprendizaje de idiomas
Video
Vídeo
Multimedia
URI: http://hdl.handle.net/10481/30659
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Talaván Zanón, N. Using subtitles to enhance foreign language learning. Porta Linguarum, 6: 41-52 (2006). [http://hdl.handle.net/10481/30659]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº 6, junio 2006

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Talavan_Subtitules.pdf265.85 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada