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Porta Linguarum, Nº 5, enero 2006 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/30549

Title: Survival language learning syllabuses revisited: a customized functional-notional approach
Authors: Miranda García, Antonio
Calle Martín, Javier
Sáez Melendo, Ana Belén
Issue Date: Jan-2006
Abstract: Research on survival English syllabuses has been scarce in the last decades. There is nothing worse than the solitude of a teacher facing a course with such characteristics as continuous hesitations about the materials, activities and the learners’ needs arise every now and then. Our contribution stems from Nation and Crabbe’s article “A Survival Language Learning Syllabus for Foreign Travel” published in System in 1991, where a topic-based syllabus is proposed. The two-year experimental use of Nation and Crabbe’s model, though successful, unveiled some shortcomings having to do with the inventory of situations and the lexical domain included therein. In the light of the limited period of instruction and the short-term benefits that these courses usually hold, a functional/ notional model has been designed for the purpose inasmuch as students seem to gain a wider scope at the end of the learning process.
La investigación en torno a la programación de un curso de inglés de supervivencia ha sido bastante escasa en las últimas décadas, basada casi exclusivamente en la publicación de libros de texto, la mayoría aplicados a la enseñanza del inglés como segunda lengua. La presente contribución parte del artículo de Nation y Crabbe “A Survival Language Learning Syllabus for Foreign Travel” (1991), donde se propone un enfoque basado en tareas. El empleo del modelo propuesto por Nation y Crabbe, aunque positivo en cuanto a los resultados, revela algunas deficiencias relacionadas fundamentalmente con el inventario de situaciones así como el componente léxico de las mismas. Estos cursos, por lo general, se caracterizan por su escaso número de horas así como por las expectativas en los resultados. Por lo tanto, en el presente artículo se propone un modelo funcional/nocional para los cursos de estas características que permite obtener una mayor competencia comunicativa por parte de los alumnos.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Communicative
Functions
Needs analysis
Notions
Planning
Situations
Survival english
Syllabus design
Vocabulary
Análisis de necesidades
Diseño de programación
Enfoque comunicativo
Funciones
Inglés de supervivencia
Nociones
Situaciones
Vocabulario
URI: http://hdl.handle.net/10481/30549
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Miranda García, A.; Calle Martín, J.; Sáez Melendo, A.B. Survival language learning syllabuses revisited: a customized functional-notional approach. Porta Linguarum, 5: 109-128 (2006). [http://hdl.handle.net/10481/30549]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº 5, enero 2006

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