Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº 5, enero 2006 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/30547

Title: Sneaking gender into the EFL class
Authors: García Gómez, Antonio
Issue Date: Jan-2006
Abstract: The present study was conducted to engage undergraduate students training to be Primary School Teachers in the personal study of gender differences. More precisely the project aims, on the one hand, at getting undergraduates to openly explore the understanding of gender in the practice of teaching Primary school students and, on the other, at raising awareness of gender biased attitudes both in society and the classroom. My concern is that these future practitioners will be well positioned as teachers to reinscribe inequitable and discriminatory practices with their future students.
El presente estudio presenta un proyecto llevado a cabo con estudiantes universitarios de primer curso de Magisterio (especialidad de lengua extranjera) en la Universidad de Alcalá de Henares. Más concretamente, el proyecto fue conducido con el objetivo de involucrar a dichos estudiantes en el estudio de las diferencia de género, así como de hacerles conscientes de la importancia de adoptar una práctica docente que rechace la perpetuación de valores sexistas en el aula de primaria.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Gender studies
Methodology
ICT (Information and communication technology)
EFL class
Estudios de género
Metodología
TIC (Tecnologia de la información y la comunicación)
Aula de inglés
URI: http://hdl.handle.net/10481/30547
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: García Gómez, A. Sneaking gender into the EFL class. Porta Linguarum, 5: 77-89 (2006). [http://hdl.handle.net/10481/30547]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº 5, enero 2006

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Garcia_Sneaking.pdf110.39 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada