Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
PNA (Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática) >
Volumen 8 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/30509

Title: Hybrid tasks: Promoting statistical thinking and critical thinking through the sema mathematical activities
Other Titles: Tareas híbridas: promover el pensamiento estadístico y el pensamiento crítico por medio de las mismas actividades matemáticas
Authors: Aizikovitsh-Udi, Einav
Clarke, David
Kuntze, Sebastian
Issue Date: Mar-2014
Abstract: Even though statistical thinking and critical thinking appear to have strong links from a theoretical point of view, empirical research into the intersections and potential interrelatedness of these aspects of competence is scarce. Our research suggests that thinking skills in both areas may be interdependent. Given this interconnection, it should be possible to stimulate both forms of thinking through the one task. This paper explores the implications of an exploratory qualitative study into processes when working on tasks encompassing both these areas for the design of tasks that simultaneously stimulate critical thinking and domain-specific thinking.
Aunque desde un punto de vista teórico, el pensamiento estadístico y el pensamiento crítico parecen tener fuertes conexiones, la investigación empírica sobre la intersección y la potencial interrelación entre estos aspectos de competencia es escasa. Nuestra investigación sugiere que las habilidades de pensamiento en ambas áreas pueden ser interdependientes. Dada esta interconexión, debería ser posible estimular ambas formas de pensamiento mediante una tarea. Este artículo explora las implicaciones de un estudio cualitativo exploratorio sobre los procesos de pensamiento en tareas que abordan ambas áreas para el diseño de tareas que simultáneamente estimulan el pensamiento crítico y pensamiento específico de un dominio.
Publisher: Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico (FQM-193)
Series/Report no.: PNA;8(3)
Keywords: Diseño de tareas
Pensamiento crítico
Pensamiento estadístico
Tareas híbridas
Critical thinking
Hybrid tasks
Task design
Statistical thinking
URI: http://hdl.handle.net/10481/30509
ISSN: 1887-3987
1886-1350
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Aizikovitsh-Udi, E., Clarke, D., & Kuntze, S. (2014). Hybrid tasks: Promoting statistical thinking and critical thinking through the sema mathematical activities. PNA, 8(3), 115-126. [http://hdl.handle.net/10481/30509]
Appears in Collections:Volumen 8

Files in This Item:

File Description SizeFormat
PNA8(3)Art3_handle.pdf286.18 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada