Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº21, enero 2014 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/30492

Title: La rúbrica de un taller de escritura para enseñar a sinohablantes en el contexto universitario europeo: estudio de caso
Other Titles: A writing workshop rubric to teach chinese in a europan university context: a case study
Authors: Cáceres-Lorenzo, María Teresa
Issue Date: Jan-2014
Abstract: La presencia de alumnos chinos en un curso cero universitario de lengua española promueve esta investigación. El fracaso de las modalidades de la enseñanza comunicativa europea en los aprendientes chinos suscita la creación y desarrollo de un taller de escritura basado en un sistema de rúbricas. El objetivo final es evaluar el éxito del desarrollo de la competencia discursiva a través del progreso de la destreza escrita y la conciencia metalingüística en sinohablantes. Las aportaciones de esta investigación son la presentación de unos criterios de valoración válidos para otras situaciones de aprendizaje y, los resultados del empleo de estas matrices.
The presence of Chinese students in the classes of an undergraduate course of this research promotes the Spanish language. The failure of the modalities of European communicative teaching students Chinese learners raises the creation and development of a writing workshop based on a system of scoring rubrics. The final objective is to evaluate the success of the development of discourse competence through written progress and skill in sinohablantes metalinguistic awareness. The contributions of this research include the presentation of a valid descriptors for other learning situations and employment outcomes evaluation of these matrices.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Enseñanza de español para extranjeros
Estudiantes chinos
Metodología comunicativa
Taller de escritura
Rúbricas
Competencia discursiva
Espacio Europeo de Educación Superior (EEES)
Teaching spanish as a foreign language
Chinese students
Communicative language teaching
Writing workshop
Rubrics
Discourse competence
EHEA (European Higher Education Area)
URI: http://hdl.handle.net/10481/30492
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Cáceres-Lorenzo, M.T. La rúbrica de un taller de escritura para enseñar a sinohablantes en el contexto universitario europeo: estudio de caso. Porta Linguarum, 21: 227-244 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/30492]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº21, enero 2014

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Caceres_Sinohablantes.pdf1.3 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada