Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº21, enero 2014 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/30486

Title: La metodología didáctica de enseñanza de idiomas en programas para sordos: un estudio comparado en España y Francia (XVII-XX)
Other Titles: The didactic methodology of language teaching in the syllabi for deaf students: a contrastive study in Spain and France (xvii-xx)
Authors: Navarro Rincón, Antonia
Issue Date: Jan-2014
Abstract: Este artículo expone un estudio comparado en perspectiva metodológico-didáctica, realizado a partir de una investigación sobre programas de enseñanza de idiomas para sordos, publicados en España y Francia, entre los siglos xvii y xx. Con ese fin, se presenta el marco teórico de referencia del objeto de estudio; se muestran el diseño de la investigación y los resultados; y se explicitan las conclusiones, que ponen de relieve las relaciones entre las metodologías didácticas aplicadas a la enseñanza de idiomas y las utilizadas en los casos seleccionados. Se orienta, además, hacia actuaciones investigadoras en didáctica de la lengua para sordos.
This article presents a comparative study with a methodological-didactic perspective carried out from a piece of research related to languages teaching syllabus addressed to deaf people, and published in Spain and France from the 17th to the 20th century. With this aim, the theoretical reference framework of the object of study is presented, the design of the research and the results are shown, and the conclusions specified show the relationships among the didactic methodologies applied to the languages teaching and those used in selected cases. Moreover, it is oriented towards researching actions in didactics of languages addressed to deaf people.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Sordos
Metodología didáctica
Idiomas
Programas
Deaf people
Didactic methodology
Languages teaching
Syllabi
Historia
History
España
Francia
Spain
France
URI: http://hdl.handle.net/10481/30486
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Navarro Rincón, A. La metodología didáctica de enseñanza de idiomas en programas para sordos: un estudio comparado en España y Francia (XVII-XX). Porta Linguarum, 21: 121-136 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/30486]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº21, enero 2014

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Navarro_IdiomasSordos.pdf1.02 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada