Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 17,2 (2013) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/30010

Title: Desde el atractivo poder de los datos de PISA a las desilusiones del benchmaking ¿Desafío a la evaluación de los sistemas educativos?
Other Titles: From the appealing power of PISA data to the delusions of benchmarking. Does that challenge any evaluation of educational systems?
Authors: Duru-Bellat, Marie
Issue Date: 2013
Abstract: El objetivo de este artículo es mostrar y examinar el papel que pueden jugar los datos que aporta PISA en un marco más amplio relacionado con la evaluación de la calidad de los sistemas educativos. Para ello, algunas de las críticas y la resistencia dirigida a los datos ofrecidos por PISA en realidad tienen que ver con su mal uso en el proceso de la evaluación comparativa, así como, de una forma más amplia, con la evaluación de los sistemas educativos.
The aim of this article is to show and discuss the role they can play PISA data provided in a broader framework related to the evaluation of the quality of education systems. To do this, some of the criticism and led resistance to the data provided by PISA actually have to do with their misuse in the process of benchmarking, as well as, more broadly, to the evaluation of educational systems.
Sponsorship: Grupo FORCE (HUM-386). Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada.
Publisher: Universidad de Granada
Series/Report no.: rev172ART6;172
Keywords: PISA (Programa para la Evaluación Internacional de Estudiantes)
Benchmarking
Rendimiento
Evaluación
Política educativa
PISA (Programme for International Student Assessment)
Evaluation
Achieving
Educational policy
URI: http://hdl.handle.net/10481/30010
ISSN: 1138-414X (edición papel)
1989-639X (edición electrónica)
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Duru-Bellat, M. Desde el atractivo poder de los datos de PISA a las desilusiones del benchmaking ¿Desafío a la evaluación de los sistemas educativos?. Profesorado, 17(2): 93-104 (2013). [http://hdl.handle.net/10481/30010]
Appears in Collections:Vol. 17,2 (2013)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev172ART6.pdf153.3 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada