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dc.contributor.authorGarcía Díaz, Paloma
dc.date.accessioned2014-01-22T09:40:33Z
dc.date.available2014-01-22T09:40:33Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationGarcía Díaz, P. Object-oriented philosophy and the comprehension of scientific realities. Athenea Digital, 11(1): 225-238 (2011). [http://hdl.handle.net/10481/29907]es_ES
dc.identifier.issn1578-8946
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/29907
dc.description.abstractIn this essay I focus on Graham Harman’s Prince of Networks, the first treatise entirely devoted to address the metaphysics of Bruno Latour. I explain how Harman highlights the philosophical roots and principles of latourian object-oriented philosophy. Furthermore, I analyze how Harman emphasizes both a new secular occasionalism as well as the new form of realism within Latour’s conception of reality featured as relationism. Besides, I also stress that Harman does not only defend the philosophy of Latour enthusiastically. This philosopher compares his own metaphysical commitments and his fourfold theory of reality to the one-fold theory found at Latour’s philosophy. Finally, I assess Harman’s review of Bruno Latour’s work and I argue that some problems within Latour’s conception of reality are better understood when they happen to be explained in terms of the philosophy of science. I tackle briefly this task in what concerns the very comprehension of Latour’s occasionalism.es_ES
dc.description.abstractEn este ensayo reflexiono sobre el primer tratado consagrado a la metafísica de Bruno Latour, la obra de Graham Harman Prince of Networks. Explico cómo Harman pone de relieve las raíces y principios de la filosofía orientada a los objetos latouriana. Asimismo, analizo cómo Harman habla de la concepción ontológica de Latour desde un nuevo modelo de ocasionalismo secular y desde una nueva forma de realismo, el relacionismo. Sin embargo, Harman no sólo defiende con entusiasmo la metafísica de Latour. Este filósofo compara su posición metafísica, comprometida con una teoría cuádruple, con la teoría simple de la realidad latouriana. Asimismo, evalúo la revisión que Harman realiza de la obra de Latour y defiendo que algunos problemas del filósofo francés se comprenden mejor si son explicados desde la filosofía de la ciencia. Abordo brevemente esta tarea en lo que atañe a la concepción del ocasionalismo de Latour.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad Autónoma de Barcelonaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectFilosofía es_ES
dc.subjectObjetoses_ES
dc.subjectOcasionalismo seculares_ES
dc.subjectRelacionismoes_ES
dc.subjectTeoría cuádruplees_ES
dc.subjectTeoría simplees_ES
dc.subjectObject-orientedes_ES
dc.subjectPhilosophy es_ES
dc.subjectSecular occasionalismes_ES
dc.subjectFourfold theoryes_ES
dc.subjectOnefold theoryes_ES
dc.titleObject-oriented philosophy and the comprehension of scientific realitieses_ES
dc.title.alternativeFilosofía orientada a los objetos y la comprensión de las realidades científicases_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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