Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº 4, junio 2005 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/29874

Title: Writing, reflection and learning – an interactive approach
Authors: Oxbrow, Gina
Issue Date: Jun-2005
Abstract: Much recent learner-centred research has addressed the role of direct and indirect learning strategies in second language acquisition and production, as well as the value of metacognitive awareness in writing skills development. We shall describe a longitudinal project carried out with first-year Canarian university students focusing on the effect of integrated training in metacognitive and socio-affective strategies applied to EFL writing skills instruction. The use of dialogue journals, which reveal the frequency of metacognitive and socio-affective strategies deployed by our learners and the value of guided written reflection, will also be highlighted as both a quantitative and qualitative research instrument.
Mucha investigación reciente ha estado enfocada en el papel que juegan las estrategias directas e indirectas en la adquisición y producción de una segunda lengua, y el valor de metacognición en la expresión escrita. Vamos a describir un proyecto longitudinal realizado con alumnos universitarios de primer curso que investiga el efecto de una formación integrada en estrategias indirectas en el desarrollo de la expresión escrita. Se destacará la utilización de diarios interactivos como instrumento de investigación cuantitativa y cualitativa que revelan tanto la frecuencia de las estrategias de aprendizaje empleadas por los alumnos como el valor de una reflexión guiada.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Learning strategies
Strategies training
Writing skills
Metacognition
Dialogue journals
Estrategias de aprendizaje
Formación de estrategías de aprendizaje
Expresión escrita
Metacognicion
Diarios de aprendizaje interactivos
URI: http://hdl.handle.net/10481/29874
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Oxbrow, G. Writing, reflection and learning – an interactive approach. Porta Linguarum, 4: 167-184 (2005). [http://hdl.handle.net/10481/29874]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº 4, junio 2005

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Oxbrow_Writing.pdf428.03 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada