Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº 4, junio 2005 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/29872

Title: DaF y literatura: ¿cómo incluir contenidos literarios en el nivel inicial sin desmotivar a los alumnos?
Authors: Berns, Anke
Zayas Martínez, Francisco
Issue Date: Jun-2005
Abstract: En 1995 empezamos a trabajar desde la Universidad de Cádiz en la inclusión de contenidos literarios en las clases de alemán como lengua extranjera para principiantes. El corpus literario y el esquema didáctico habitual para ello obtuvo un resultado altamente satisfactorio. En este trabajo analizamos precisamente el carácter motivador de aquella propuesta, desarrollando fórmulas de actuación concretas relacionadas con: la corresponsabilidad de alumnos y profesores en el proceso didáctico, la gestión dinámica del aprendizaje, la redefinición del papel del profesor, la selección de textos literarios adecuados y la organización del aprendizaje.
Since 1995 we have been working in our department of German language and literature at the University of Cádiz on the following topic: How to include literature in the foreign language classroom not only for advanced learners but also for beginners? During the last 10 years we have been developing a literary corpus and have tested different ways to use this corpus in the language classroom. The following article shows our experience as foreign language teachers as well as the most important aspects we should take into consideration when teaching literature to beginners, without demotivating them.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Enseñanza de lenguas extranjeras
Literatura alemana
Motivación
Pedagogía
Second language acquisition
German literature
Motivation
Pedagogy
URI: http://hdl.handle.net/10481/29872
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Berns, A.; Zayas Martínez, F. DaF y literatura: ¿cómo incluir contenidos literarios en el nivel inicial sin desmotivar a los alumnos?. Porta Linguarum, 4: 135-149 (2005). [http://hdl.handle.net/10481/29872]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº 4, junio 2005

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Berns_DaF.pdf226.56 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada