Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº 4, junio 2005 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/29869

Title: The influence of ICTs in vocabulary learning: an empirical study
Authors: Raigón Rodríguez, Antonio R.
Gómez Parra, María Elena
Issue Date: Jun-2005
Abstract: This paper is a reflection on the influence of Information and Communication Technologies (ICTs) on acts of learning and new ways of teaching. After offering a brief review of the literature that concerns this article (Communicative Language Teaching [CLT], lexicology, ICTs), it reports on the design and outcomes of an experiment carried out in the Faculty of Education at the University of Córdoba with a group of twenty third year students studying to be English teachers. The results are revealing, as these students show learning differences in their command of the terms related to assessment before and after our intervention.
Este trabajo supone una reflexión sobre la influencia de las Tecnologías de la Información y Comunicación (TICs) en los actos de aprendizaje y en las nuevas formas de enseñanza. Tras ofrecer una revisión teórica de la literatura en la que se apoya este artículo (Enfoque comunicativo, lexicología y TICs,), presentaremos el diseño y los resultados de un experimento llevado a cabo en la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Córdoba con un grupo de veinte alumnos del tercer curso de Maestros de Inglés. Los resultados serán reveladores, ya que estos alumnos muestran diferencias significativas en el dominio de los términos relacionados con la evaluación antes y después de nuestra intervención.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: ICTs (Information and communication technologies)
Learning
Teaching
Qualitative and quantitative data
Assesment
Questionnaire
TICs (Tecnologías de la información y la comunicación)
Aprendizaje
Enseñanza
Datos cualitativos y cuantitativos
Cuestionario
URI: http://hdl.handle.net/10481/29869
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Raigón Rodríguez, A.R.; Gómez Parra, M.E. The influence of ICTs in vocabulary learning: an empirical study. Porta Linguarum, 4: 87-107 (2005). [http://hdl.handle.net/10481/29869]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº 4, junio 2005

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Raigon_ICTs.pdf864.86 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada