Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº 4, junio 2005 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/29866

Title: Does Familiarization with CALL Improve Students' Attitudes towards CALL?
Authors: Fernández Carballo-Calero, María Victoria
Issue Date: Jun-2005
Abstract: This paper reports a survey of the attitudes of a group of University students towards using computers to study English. The focus of this research is to determine whether familiarization with computers for language learning can improve students´attitudes towards CALL. In particular, it was found that, after having used computers one semester, the students in this survey showed more positive attitudes towards CALL than students who had never used them before. Evidence suggests that we should start seriously thinking about the importance of familiarizing our students with computers for language learning from their first learning stages.
Deberíamos asumir el hecho de que incluso en la era de los ordenadores existen muchos adultos que no están familiarizados con su uso. Este artículo examina los resultados de un trabajo de campo llevado a cabo en la Universidad de Vigo (España) sobre las actitudes del alumnado hacia el aprendizaje de lenguas asistido por ordenador. El objetivo de esta investigación es determinar si la familiaridad y uso real de los ordenadores para el aprendizaje de una lengua puede mejorar las actitudes del alumnado. Si esto es así, deberíamos empezar a plantearnos la importancia de familiarizar a nuestros alumnos con los ordenadores para el aprendizaje de lenguas desde las primeras etapas de su formación.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Attitude
Motivation
Adult learning
Human-computer interface
Improving classrom teaching
Media in education
Pedagogical issues
Actitud
Motivación
Aprendizaje de adultos
Mejorar la enseñanza en el aula
Tecnología
Educación
Pedagogía
URI: http://hdl.handle.net/10481/29866
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Fernández Carballo-Calero, M.V. Does Familiarization with CALL Improve Students' Attitudes towards CALL?. Porta Linguarum, 4: 69-75 (2005). [http://hdl.handle.net/10481/29866]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº 4, junio 2005

Files in This Item:

File Description SizeFormat
FernandezCarballo_CALL.pdf286.96 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada