Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorDurán Fernández, Antonio
dc.date.accessioned2014-01-16T12:05:41Z
dc.date.available2014-01-16T12:05:41Z
dc.date.issued2005-06
dc.identifier.citationDurán Fernández, A. Results of a research project carried out in the primary classroom using two units of work based on the task-based approach. Porta Linguarum, 4: 41-67 (2005). [http://hdl.handle.net/10481/29865]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.otherD.L.: GR 43-2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/29865
dc.description.abstractThis research proposes a new model of a Task-Based Didactic Unit while at the same time attempting to demonstrate its effectiveness in the Primary Classroom. The main objective is to find out whether more effective English Language Learning is brought about when we apply Task-Based Didactic Units than when we apply Didactic Units based on the Traditional Approach: Presentation, Practice and Production. In the Post-test, significant differences between the Control Group and the Experimental Group were produced in Reading Comprehension, Listening Comprehension (as part of Speaking), and in the lowest third of the group (22 pupils).es_ES
dc.description.abstractEsta investigación pretende aportar un nuevo diseño de Unidad Didáctica basada en el Enfoque por Tareas, y comprobar su efectividad en un Aula de Primaria. El objetivo principal es comprobar si el aprendizaje de una segunda lengua (Inglés) es mejor cuando aplicamos Unidades Didácticas basadas en Tareas que cuando dichas Unidades están basadas en el Enfoque Tradicional: Presentación, Práctica y Producción. En el Post-test, hay diferencias significativas entre el grupo control y el experimental en la Comprensión Lectora, en el Componente de Comprensión Oral dentro de la Expresión Oral y en el tercio inferior del grupo. (22 alumnos).es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectTask-based approaches_ES
dc.subjectResearch es_ES
dc.subjectResultses_ES
dc.subjectEnfoquees_ES
dc.subjectTareases_ES
dc.subjectInvestigación es_ES
dc.subjectResultadoses_ES
dc.titleResults of a research project carried out in the primary classroom using two units of work based on the task-based approaches_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.29865


Ficheros en el ítem

[PDF]

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License