Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
1.-Investigación >
Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos >
Departamento de Métodos Cuantitativos para la Economía y la Empresa >
DMCEE - Artículos >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/29637

Title: Las competencias profesionales de la titulación de Magisterio vistas desde la óptica del alumno receptor: estudio del caso de Educación Primaria
Other Titles: Professional competences in the curriculum of primary teacher education from the perspective of the student: a case study of Primary Education
Authors: Marín Díaz, Verónica
Latorre-Medina, María José
Blanco-Encomienda, Francisco Javier
Issue Date: 2010
Abstract: La determinación de las competencias profesionales marcadas por el Proyecto Tuning señala el desarrollo de las diferentes titulaciones. Sin embargo, en la especificación de éstas, el alumno ha tenido una escasa participación. Con el presente estudio, realizado con una ayuda de la VI Convocatoria de Proyectos de Innovación de la Universidad de Córdoba, se pretende determinar la importancia que los futuros maestros conceden a las competencias establecidas en el referido Proyecto para su titulación. El cuestionario, construido ad hoc para la recogida de datos, fue aplicado a una muestra de estudiantes matriculados en primer curso de Magisterio –especialidad Educación Primaria– de la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Córdoba, durante su asistencia a una asignatura troncal. Los datos recabados fueron sometidos a tratamiento estadístico mediante el paquete SPSS.
The selection of the professional competences marked by the Tuning Project indicate the development of the different degrees. However, in the specification of these competences, the student has had little involvement. In this study, conducted with a grant from the VI Call for Innovation Projects at the University of Cordoba, to determine the importance that future teachers attach to the competences established in that Project for their degree is pursued. The questionnaire, constructed ad hoc to collect data, was applied to a sample of students enrolled in the first course of Initial Teacher Education –speciality in Primary Education– within the Faculty of Educational Sciences at the University of Cordoba, during their attendance at a core subject. The obtained data were subjected to statistical treatment using the SPSS Package.
Publisher: Universidad de Navarra
Keywords: Competencias profesionales
Formación del profesorado
Espacio Europeo de Educación Superior (EEES)
Professional competences
Teacher education
European Higher Education Area (EHEA)
URI: http://hdl.handle.net/10481/29637
ISSN: 1578-7001
Citation: Marín Díaz, V.; Latorre-Medina, M.J.; Blanco-Encomienda, F.J. Las competencias profesionales de la titulación de Magisterio vistas desde la óptica del alumno receptor: estudio del caso de Educación Primaria. Estudios sobre Educación, 19: 219-235 (2010). [http://hdl.handle.net/10481/29637]
Appears in Collections:DMCEE - Artículos

Files in This Item:

File Description SizeFormat
MarinDiaz_EducacionPrimaria.pdf518.01 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada