Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº19, enero 2013 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/29635

Title: Propuesta de intervención didáctica para la enseñanza-aprendizaje del léxico en español como segunda lengua. Adaptación curricular en la enseñanza primaria
Other Titles: Educational intervention proposal for teaching and learning vocabulary in spanish as a second language. Syllabus adjustment for primary education
Authors: Moral Barriguete, Cristina del
Issue Date: Jan-2013
Abstract: El punto de partida de este trabajo es el diseño y puesta en práctica de una investigación sobre el léxico disponible, cuya metodología se advierte cuasiexperimental, llevada a cabo en un grupo concreto de alumnos de la Ciudad Autónoma de Melilla que no tienen el español como lengua materna y que cursan el último curso (6.º) de la Educación Primaria en dicha localidad. Esta propuesta didáctica se considera como prospectiva también de utilidad para la labor docente universitaria, como formadores de futuros maestros con los que se trabaja también el desarrollo de esta competencia y sus aplicaciones didácticas.
Sponsorship: The starting point of this paper is the design and implementation of an cuasi-experimental research on the lexicon available of a group of students who do not have Spanish as their mother tongue, in spite of being residents in Melilla and that they attend the last academic year of primary education (6.º). This research is also useful for our university teaching, because we are trainers of future teachers and work with them also the development of this competence and their didactic applications.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Enseñanza-aprendizaje
Léxico
Didáctica
Español
Segundas lenguas
Teaching and learning
Vocabulary
Teaching
Spanish
Second language
URI: http://hdl.handle.net/10481/29635
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Moral Barriguete, C. Propuesta de intervención didáctica para la enseñanza-aprendizaje del léxico en español como segunda lengua. Adaptación curricular en la enseñanza primaria. Porta Linguarum, 19: 129-146 (2013). [http://hdl.handle.net/10481/29635]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº19, enero 2013

Files in This Item:

File Description SizeFormat
9 Cristina del Moral.pdf1.38 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada