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Porta Linguarum, Nº19, enero 2013 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/29633

Title: Descriptive analysis of Vaughan systems, assets and pitfalls of an audiolingual method
Other Titles: Análisis descriptivo de Vaughan systems: ventajas y desventajas de un método audiolingual
Authors: Navarro Romero, Betsabé
Issue Date: Jan-2013
Abstract: This article explores the advantages and disadvantages of English language immersion courses, subsidized by the Spanish Ministry of Education and organized by the International University Menendez Pelayo, which hires the services of the American company Vaughan Systems. These immersion courses, called “Immersion for Verbal Agility”, follow the “Vaughan Method” - a language learning methodology based, according to the author, on the well-known Audiolingual and Grammar Translation methods. The present study, based on observation and participation in one of the mentioned intensive courses, analyses the assets and pitfalls of what it is now a traditional language teaching method, providing a theoretical discussion on Second Language Acquisition and a brief review of the corresponding second language teaching methods.
Sponsorship: El presente artículo explora las ventajas y desventajas de los Cursos de Inmersión Lingüística subvencionados por el Ministerio de Educación, impartidos en la Universidad Internacional Menéndez Pelayo, y organizados por la compañía norteamericana Vaughan Systems. Estos cursos de inmersión, llamados Cursos de “Verbal Agility” o fluidez verbal, siguen lo que han llamado Método Vaughan, una metodología de enseñanza del Inglés que se basa, según el autor, en el conocido método Audiolingual, y el método de Gramática Traducción. El presente estudio, basado en la observación y participación en uno de los mencionados cursos, analiza los beneficios y los obstáculos de lo que ahora es un método de enseñanza tradicional, aportando una discusión teórica sobre la Adquisición de la Segunda Lengua y un breve resumen de los correspondientes métodos de enseñanza de segundas lenguas.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Vaughan systems
Audiolingual method
Grammar translation method
Second language acquisition
Second language learning
Método audiolingual
Aprendizaje
Aprendizaje de segundas lenguas
URI: http://hdl.handle.net/10481/29633
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Navarro Romero, B. Descriptive analysis of Vaughan systems, assets and pitfalls of an audiolingual method. Porta Linguarum, 19: 113-128 (2013). [http://hdl.handle.net/10481/29633]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº19, enero 2013

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