Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
1.-Investigación >
Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos >
Departamento de Métodos Cuantitativos para la Economía y la Empresa >
DMCEE - Artículos >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/29630

Title: Adaptación de la metodología al Espacio Europeo de Educación Superior: análisis de la opinión de los alumnos
Other Titles: The methodology adapted to the European Higher Eduation Area: opinion survey
Authors: García García, Catalina
Salmerón Gómez, Román
Issue Date: 2010
Abstract: Tradicionalmente la asignatura “Métodos Cuantitativos para la Economía y la Empresa” seguía una metodología basada en la conocida lección magistral y con un temido examen final como única evaluación. Con el objetivo de adaptar dicha metodología al Espacio Europeo de Educación Superior, se han propuesto prácticas que faciliten el proceso de autoaprendizaje así como un nuevo sistema de evaluación continuo. El presente trabajo se centra en el análisis de la opinión del alumno, recogida mediante una encuesta, sobre la nueva metodología y los materiales elaborados.
"Quantitative Methods for the Economy and the Company" was a class traditionally taught through conventional lectures leading to a feared final exam as the sole form of evaluation. In order to make that methodology more attuned to the European Higher Education Area, we have decided to incorporate a more practical approach to promote student-centred learning as well as a new system of lifelong evaluation. This paper presents the analysis of students’ opinion about the new methodology and training materials.
Publisher: Universidad de Navarra
Keywords: Autoaprendizaje
Trabajo autónomo
Evaluación continua
Enseñanza
Universidades
Student-centred learning
Self-directed learning
Lifelong evaluation
Higher education
URI: http://hdl.handle.net/10481/29630
ISSN: 1578-7001
Citation: García García, C.; Salmerón Gómez, R. Adaptación de la metodología al Espacio Europeo de Educación Superior: análisis de la opinión de los alumnos. Estudios sobre Educación, 19: 237-260 (2010). [http://hdl.handle.net/10481/29630]
Appears in Collections:DMCEE - Artículos

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Garcia_Autoaprendizaje.pdf814.57 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada