Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº19, enero 2013 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/29629

Title: How do we teach our CLIL teachers? A case study from Alcalá University
Other Titles: La formación de profesorado AICLE. Un estudio de la Universidad de Alcalá
Authors: Olivares Leyva, Mónica
Pena Díaz, Carmen
Issue Date: Jan-2013
Abstract: CLIL has gained prominence in the field of Second Language teaching in Spain due to the complex challenges the educational system has to face. In Madrid, amongst other training schemes, Secondary school teachers can attend English language courses at Madrid public universities in order to improve their level of English to pass the obligatory exam, which qualifies them to teach in the regional government’s CLIL project. Although CLIL has been placed at the centre of the intellectual debate, little attention has been given to the study of this linguistic training phase. This paper aims to contribute to fill this gap by examining the training programme at Alcalá University hoping to revise the perceptions of the agents involved in this type of courses for bilingual teachers.
Sponsorship: AICLE ha ganado importancia en el ámbito de la adquisición de segundas lenguas en España debido a los complejos desafíos a los que el sistema educativo tiene que enfrentarse. En la Comunidad de Madrid, entre los distintos programas de formación existentes, el profesorado de secundaria puede asistir a cursos de inglés en las universidades públicas madrileñas con el propósito de superar la prueba de acreditación para formar parte del proyecto “bilingüe”. Aunque AICLE se haya situado en el centro del debate intelectual, se ha prestado poca atención al estudio de esta fase de formación lingüística. En este sentido, este trabajo pretende contribuir a cubrir este vacío examinando el programa formativo en la Universidad de Alcalá mediante la revisión de las percepciones de los agentes implicados en la formación lingüística de los profesores bilingües.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: CLIL
Secondary education
Second language acquisition
Communicative approach
Teaching assessment
AICLE
Educación secundaria
Adquisición de segundas lenguas
Enfoque comunicativo
Evaluación docente
URI: http://hdl.handle.net/10481/29629
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Olivares Leyva, M.; Pena Díaz, C. How do we teach our CLIL teachers? A case study from Alcalá University. Porta Linguarum, 19: 87-99 (2013). [http://hdl.handle.net/10481/29629]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº19, enero 2013

Files in This Item:

File Description SizeFormat
6 Monica Olivares.pdf940.57 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada