Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº19, enero 2013 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/29626

Title: The role of narrative intelligence in english language teaching, major and gender
Other Titles: El papel de la inteligencia narrativa en la enseñanza de inglés, asignaturas maior y género
Authors: Pishghadam, Reza
Ehsan Golparvar, Seyyed
Hassan Khajavy, Gholam
Issue Date: Jan-2013
Abstract: This research attempt purports to examine the role of narrative intelligence in the success of English language teachers with respect to major and gender. Seven hundred and fifty three English language teachers and learners took part in this study. Scales of narrative intelligence and teacher success were used to garner data in this study. The findings indicated that there exists a significant relationship between teachers pedagogical effectiveness and their narrative intelligence. Moreover, EFL teachers who majored in English literature showed a higher level of narrative intelligence. In addition, there was no statistically significant difference between male and female teachers in terms of narrative intelligence. Finally, the results were discussed and pedagogical implications were provided in the context of language learning and teaching.
Este intento de investigación pretende examinar el papel de la inteligencia narrativa en el éxito de los profesores de inglés y en sus mayores en hombres y mujeres. Setecientos cincuenta y tres profesores de inglés y los alumnos participaron en este proyecto. Las escalas de inteligencia narrativa y el éxito docente se utilizaron para reunir datos de este estudio. Los resultados indicaron que existe una relación significativa entre la eficacia pedagógica de los docentes y su inteligencia narrativa. Por otra parte, profesores de inglés que se especializó en la literatura Inglés mostraron un mayor nivel de inteligencia narrativa. Además, no hubo diferencia estadísticamente significativa entre los maestros y maestras en términos de inteligencia narrativa. Finalmente, los resultados fueron discutidos y las implicaciones pedagógicas se presentaron en el contexto del aprendizaje de idiomas y la enseñanza.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Major
Gender
Narrative intelligence
EFL teacher
Pedagogical success
Especialización
Género
Inteligencia narrativa
Éxito pedagógico
URI: http://hdl.handle.net/10481/29626
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Pishghadam, R.; Ehsan Golparvar, S.; Hassan Khajavy, G. The role of narrative intelligence in english language teaching, major and gender. Porta Linguarum, 19: 59-70 (2013). [http://hdl.handle.net/10481/29626]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº19, enero 2013

Files in This Item:

File Description SizeFormat
4 Reza Pishghadam.pdf1.14 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada