Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº19, enero 2013 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/29623

Title: Simplifying the text or simplifying the task: how to improve listening comprehension
Other Titles: La simplificación del texto o la simplificación de la tarea: cómo mejorar la comprensión auditiva
Authors: Latifi, Mehdi
Youhanaee, Manizhe
Mohammadi, Elham
Issue Date: Jan-2013
Abstract: The present study was conducted to investigate the differences between using authentic and pedagogical materials. To run the study two groups were formed: one authentic (AMG) and one pedagogical (PMG). Using an IELTS listening section, 48 intermediate learners were chosen and divided into two groups. AMG participants were taught by three feature films and PMG learners were taught by pedagogical movies. Learners’ performance on the post-test revealed a significant gain for AMG. The results supported the use of authentic material provided that the task demand is reduced. Besides, AMG students demonstrated a great self-confidence in dealing with authentic situations.
El presente estudio se realizó para investigar las diferencias entre el uso de materiales auténticos y pedagógicos. Para llevar a cabo el estudio el estudio se formaron dos grupos: uno auténtico (AMG) y pedagógico (PMG). Se usó una sección del IELTS, que se utilizó con una selección de 48 estudiantes de nivel intermedio divididos en dos grupos. Los participantes AMG se les pasó tres largometrajes y los alumnos PMG se les enseñaron películas pedagógicas. La respuesta de los estudiantes en el test final reveló un aumento significativo de los AMG. Los resultados apoyan el uso de material auténtico siempre que la demanda de la tarea se reduzca. Además, los estudiantes AMG demostraron una gran autoconfianza en sí mismo cuando se enfrentaban a situaciones reales.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Authentic movies
Listening comprehension
Pedagogical movies
Task simplification
Text simplification
Cine auténtico
Comprensión auditiva
Películas pedagógicas
Simplificación de tareas
Simplificación del texto
URI: http://hdl.handle.net/10481/29623
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Latifi, M.; Youhanaee, M.; Mohammadi, E. Simplifying the text or simplifying the task: how to improve listening comprehension. Porta Linguarum, 19: 7-21 (2013). [http://hdl.handle.net/10481/29623]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº19, enero 2013

Files in This Item:

File Description SizeFormat
1 Mehdi Latifi.pdf1.28 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada