Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº20, junio 2013 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/29564

Title: El aprendizaje integrado de la lengua española y los contenidos de áreas no lingüísticas en los proyectos lingüísticos de centro
Other Titles: Integrated learning of spanish and the content of non-linguistic areas in school language projects
Authors: Gómez Camacho, Alejandro
Issue Date: Jun-2013
Abstract: La generalización de los proyectos lingüísticos de centro implica una profunda revisión en la práctica didáctica en la lengua de instrucción para adecuarla a la nueva realidad de los programas de bilingüismo. Este artículo ofrece una propuesta concreta para incorporar la lengua española a la metodología que integra el aprendizaje de contenidos no lingüísticos y lenguas; en ámbitos como la ortografía, el trabajo sobre los géneros textuales y la comprensión lectora de textos de las áreas no lingüísticas. La propuesta trasciende el ámbito de la educación bilingüe para extenderse a todo el alumnado como medida de atención a la diversidad.
The development of the School Language Projects implies a thorough review of the teaching practice in the L1s in order to adapt them to bilingual education. A specific proposal is offered in this paper to work content and language integrated learning methodology in Spanish. It focuses on areas such as spelling, text genres and reading comprehension of texts from non-linguistic areas. Furthermore, this research goes beyond bilingual teaching since it is also used as a tool to cope with attention to diversity measures.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Currículo integrado
Lengua española
PLC
Integrated curriculum
Spanish
URI: http://hdl.handle.net/10481/29564
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Gómez Camacho, A. El aprendizaje integrado de la lengua española y los contenidos de áreas no lingüísticas en los proyectos lingüísticos de centro. Porta Linguarum, 20: 103-115 (2013). [http://hdl.handle.net/10481/29564]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº20, junio 2013

Files in This Item:

File Description SizeFormat
7 Alejandro.pdf876.6 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada