Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº20, junio 2013 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/29563

Title: The bilingual dictionary and foreign language learning: facts and opinions
Other Titles: Diccionarios bilingües y aprendizaje de lengua extranjera: hechos y opiniones
Authors: Alcaraz Mármol, Gema
Almela Sánchez-Lafuente, Ángela
Issue Date: Jun-2013
Abstract: Despite the eminently communicative approaches to FL, learners still feel the need to have almost immediate access to the meaning or form of foreign words. With this premise in mind, we have conducted the present study on the bilingual dictionary, being our goal twofold. Firstly, we compare the task where the dictionary is required with other three tasks where it is not used. Then, the results of the dictionary task are compared to the participants’ opinion about the dictionary. Results suggest that the use of the dictionary is not as efficient as expected. Yet, a positive attitude towards this tool prevails among the best performers.
A pesar del enfoque eminentemente comunicativo que impera en el aprendizaje de lenguas, los estudiantes siguen teniendo esa necesidad de acceder de manera casi inmediata a la forma o significado de las palabras en una segunda lengua. Bajo esta premisa se ha llevado a cabo este estudio sobre el uso del diccionario bilingüe, en el que se persigue un doble objetivo. Primero se compara el efecto sobre el aprendizaje léxico de una tarea con diccionario con otras de distinta índole. Tras ello, los resultados de la primera se comparan con las opiniones de los estudiantes acerca de esta herramienta. Los resultados sugieren que el uso del diccionario no es tan eficaz como se esperaba. No obstante, los participantes que mejor puntúan muestran una actitud positiva hacia esta herramienta.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Attitude
Biligual dictionary
Primary education
Secundary education
Vocabulary learning
Actitud
Adquisición léxica
Diccionario bilingüe
Educación primaria
Educación secundaria
URI: http://hdl.handle.net/10481/29563
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Alcaraz Mármol, G; Almela Sánchez-Lafuente, A. The bilingual dictionary and foreign language learning: facts and opinions. Porta Linguarum, 20: 89-101 (2013). [http://hdl.handle.net/10481/29563]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº20, junio 2013

Files in This Item:

File Description SizeFormat
6 Gema.pdf1.26 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada