Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº20, junio 2013 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/29560

Title: Subtitling as a didactic tool. A teacher training experience.
Other Titles: El subtitulado como herramienta didáctica. Una experiencia de formación docente
Authors: López Cirugeda, Isabel
Sánchez Ruiz, Raquel
Issue Date: Jun-2013
Abstract: This paper seeks to show the evolution and results of a task-based project, carried out in groups in the framework of a class of Education university students, consisting of the cooperative creation of homemade subtitled English-speaking films of approximately five minutes each aimed at children. Their assessment was based not only on their proposals and their didactic appropriateness and linguistic rightness, but also in terms of their performance as a cooperative team, which was registered through final reports. Through this experience, the teachers-to-be were offered the opportunity to create their own teaching material and to deal with video editing and the use of subtitles as part of their ICT training.
Este artículo muestra el desarrollo y resultados de una tarea grupal programada para una clase de grado de Educación Primaria consistente en la elaboración de vídeos en lengua inglesa subtitulados, de contenido didáctico y de aproximadamente cinco minutos de duración. Los alumnos fueron evaluados tanto por su propuesta, especialmente en términos de su adaptación al currículum de Educación Primaria y de su corrección lingüística, como por su actuación como equipo dentro de los parámetros del trabajo cooperativo, mediante la entrega de informes finales. En esta experiencia, los futuros maestros tuvieron la ocasión de crear su propio material didáctico, además de completar su formación en nuevas tecnologías a través de la edición de vídeo y subtitulado.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Audiovisual language
Foreign language teaching
Short films for children
Subtitles
ICT training
Lenguaje audiovisual
Enseñanza de idiomas modernos
Cortos infantiles
Subtítulos
Aprendizaje nuevas tecnologías
URI: http://hdl.handle.net/10481/29560
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: López Cirugeda, I.; Sánchez Ruiz, R. Subtitling as a didactic tool. A teacher training experience. Porta Linguarum, 20: 45-62 (2013). [http://hdl.handle.net/10481/29560]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº20, junio 2013

Files in This Item:

File Description SizeFormat
3 Isabel Lopez.pdf1.22 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada