De la competencia intercultural en la adquisición de una segunda lengua o lengua extranjera: conceptos, metodología y revisión de métodos
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemAutor
Rico-Martín, Ana M.Editorial
Universidad de Granada
Materia
Enseñanza de lenguas extranjeras Dimensión sociocultural Competencia intercultural Foreign language teaching Sociocultural aspects Intercultural competence
Fecha
2005-01Referencia bibliográfica
Rico-Martín, A.M. De la competencia intercultural en la adquisición de una segunda lengua o lengua extranjera: conceptos, metodología y revisión de métodos. Porta Linguarum, 3: 79-94 (2005). [http://hdl.handle.net/10481/29122]
Resumen
De la competencia intercultural en la adquisición
de una segunda lengua o lengua extranjera:
conceptos, metodología y revisión de métodos. In this paper different questions about the intercultural competence of a
foreign language are analysed: its importance in that language acquisition and use; the
evolution of central objectives in language education: from linguistic knowledge to
intercultural competence; sociocultural aspects in the area of Foreign Language in the
Spanish educational system and the most appropriate methodology to the teaching of
intercultural competence where some techniques to work in the classroom are included.
Besides the article presents a brief comparative study of the sociocultural dimension in
the main methods of foreign language teaching in the 20th century.