Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº 3, enero 2005 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/29120

Title: The relationship of lexical error and their types to the quality of ESL compositions: an empirical study
Authors: Agustín Llach, María Pilar
Issue Date: Jan-2005
Abstract: This study investigates the question of whether there is a systematic relationship between the percentage of lexical errors, the percentage of lexical error. types and quality of composition. Quality is defined as the score of the composition. The Pearson product-moment correlation coefficient is used to test the null hypothesis of no significant relationship. The study is based on the analysis of 19 compositions of students of Business English at Universidad de La Rioja. All assumptions for the statistical test were found to be met and the correlation coefficient obtained was significant at p<.01 (r = -. 78). The results are discussed in terms of how meaningful the relationship and resulting predictions are, and what this may mean to planners of writing courses.
En este estudio se investiga la existencia de una relación sistemática entre el porcentaje de errores léxicos, las clases de errores léxicos, y la calidad de la composición escrita. La calidad se define como la puntuación obtenida en la composición. El coeficiente de correlación de Pearson se usa en esta investigación para probar la hipótesis nula de que no hay relación significativa entre esos tres aspectos antes mencionados. El estudio se basa en el análisis de 19 composiciones de estudiantes de inglés empresarial en la Universidad de La Rioja. Se probó que efectivamente existe una correlación significativa entre errores léxicos, clases de errores léxicos y calidad de la composición para p<.01 (r=-.78). La discusión de los resultados se centra en determinar la relevancia de la correlación y de las predicciones subsiguientes, y lo que esto significa para los diseñadores de cursos de escritura.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Lexical errors
Quality of compositions
Semantic errors
Correlation
Errores léxicos
Calidad de la composición
Errores semánticos
Correlación
URI: http://hdl.handle.net/10481/29120
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Agustín Llach, M.P. The relationship of lexical error and their types to the quality of ESL compositions: an empirical study. Porta Linguarum, 3: 45-57 (2005). [http://hdl.handle.net/10481/29120]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº 3, enero 2005

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Agustin_ESL.pdf221.85 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada