Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Publicaciones >
Publicaciones, vol. 37 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/28581

Title: Educación estadística en la matemática escolar: retos para la enseñanza y la formación del profesor
Authors: International Commission on Mathematical Instruction (ICMI)
International Association for Statistical Education (IASE)
Issue Date: 2007
Abstract: Estudio Conjunto ICMI/IASE: Enseñanza de la Estadística en la Matemática Escolar: Retos para la Enseñanza y Formación de Profesores. Este estudio une a las comunidades de educación matemática y estadística para trabajar en colaboración y analizar la enseñanza de la estadística en la escuela. También se harán recomendaciones sobre cómo formar los profesores de matemáticas para conseguir educar a ciudadanos estadísticamente capaces.
Joint ICMI/IASE Study: Teaching Statistics in School Mathematics: Challenges for Teaching and Teacher Education. This study brings the mathematics and statistics education communities to work in collaboration to analyse the teaching of statistics at the school level and make recommendations about how to train mathematics teachers to better succeed in educating statistically literate students.
Sponsorship: Facultad de Educación y Humanidades - Campus de Melilla (Universidad de Granada)
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Formación de profesores
Estudio
Teacher Education
Study
International Commission on Mathematical Instruction (ICMI)
International Association for Statistical Education (IASE)
URI: http://hdl.handle.net/10481/28581
ISSN: 1577-4147
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: ICMI; IAISE. Educación estadística en la matemática escolar: retos para la enseñanza y la formación del profesor. Publicaciones, 37: 191-207 (2007). [http://hdl.handle.net/10481/28581]
Appears in Collections:Publicaciones, vol. 37

Files in This Item:

File Description SizeFormat
572. n. 37.pdf954.37 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada