Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Publicaciones >
Publicaciones, vol. 37 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/28572

Title: Educación y recursos científico-tecnológicos
Authors: Pérez Sedeño, Eulalia
Issue Date: 2007
Abstract: Las responsabilidades y roles que desempeñan las mujeres varían según las épocas o culturas, pero tienen un denominador común, a saber, las cargas productivas, reproduc¬tivas y de gestión de la comunidad. Estos roles de género se ven afectados por diversos factores, entre otros, las in¬tervenciones científico-tecnológicas que afectan a las mujeres en la alfabetización, la distribución del conocimiento y el poder que eso conlleva, la capacidad innovadora y las aplicaciones científico-tecnológicas. La maximización de los recursos humanos contribuye a la construcción de los re¬cursos científicos fundamentales de cualquier país. Por ello es necesario incorporar a las mujeres en todos los niveles educativos y de I+D+i, incluidos los más altos.
The responsibilities and roles held by women change according to different periods and cultures, but they all have a common denominator, the communities' productive, reproductive and management duties. These gender roles are affected by different factors, for example, the scientific-technological operations which affect women's literacy, the distribution of knowledge and power involved, the capacity to innóvate and the scientific-technological applications. The maximization of human resources contributes in the construction of scientific resources essential in all countries. For this reason, it is necessary to incorpórate women in all these educative levéis and of I+D+I (Investigation, Development and Innovation), including the highest levéis.
Sponsorship: Facultad de Educación y Humanidades - Campus de Melilla (Universidad de Granada)
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Educación
Ciencia y género
Sistemas de I+D+i
Mujeres y ciencia
Education
I+D+I systems
Women and science
Science and gender
URI: http://hdl.handle.net/10481/28572
ISSN: 1577-4147
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Pérez Sedeño, E. Educación y recursos científico-tecnológicos. Publicaciones, 37: 19-32 (2007). [http://hdl.handle.net/10481/28572]
Appears in Collections:Publicaciones, vol. 37

Files in This Item:

File Description SizeFormat
561. n. 37.pdf790.21 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada