Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Publicaciones >
Publicaciones, vol. 36 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/28471

Title: El desarrollo de la teoría de la mente
Authors: López-Herrero, Paz
Fernández-Bartolomé, Ana María
Issue Date: 2006
Abstract: En esta revisión comenzamos comentando las diversas corrientes existentes en la investigación del desarrollo del conocimiento en los niños. Posteriormente se exponen las distintas interpretaciones acerca del desarrollo de la Teoría de la Mente y así, nos centramos tanto en las teorías de menor influencia, por ejemplo en la teoría de la Simulación e Imaginación; como en los enfoques de mayor peso basados en las perspectivas de Perner y Leslie. También analizaremos, en este trabajo, el punto de vista de la mente humana como Cognición Social.
In this review we start with some comments about the diverse trends that study the knowledge development in children. Later we highlight the different interpretations about the development of the Theory of the Mind; so we focus on theories with less influence, for example in the Simulation and Imagination theory; as well as on strong theories as Perner's and Leslie's approaches. Also, we will analyze, in this work, the human mind view such a Social Cognition.
Sponsorship: Facultad de Educación y Humanidades - Campus de Melilla (Universidad de Granada)
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Perner y Leslie
Cognición social
Teoría de la Mente
Social cognition
Teory of the Mind
URI: http://hdl.handle.net/10481/28471
ISSN: 1577-4147
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: López-Herrero, P.; Fernández Bartolomé, A.M. El desarrollo de la teoría de la mente. Publicaciones, 36: 149-162 (2006). [http://hdl.handle.net/10481/28471]
Appears in Collections:Publicaciones, vol. 36

Files in This Item:

File Description SizeFormat
545. n. 36.pdf746.38 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada