Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº 1, enero 2004 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/28353

Title: La atención a la diversidad en el aula de idiomas
Authors: Ortega Martín, José Luis
Issue Date: 2004
Abstract: El presente trabajo pretende investigar la atención que se presta a la diversidad del alumnado dentro del aula de idiomas. Aunque las leyes que se aplican actualmente en el sistema educativo (LOGSE y LOCE) contemplan que el profesorado adecue su intervención, la atención al alumno y la evaluación, podemos decir que la realidad es bien distinta pues aunque las intenciones son buenas, el profesorado no se siente capacitado para llevar a cabo esta atención a la diversidad dentro del aula.
This research describes the attention paid by teachers to the diversity of students in the foreign language classroom. The laws currently applied in our educational system (LOGSE and LOCE) establish that teachers must adjust their intervention, their attention to the students, and the evaluation. In practice, that is not what really happens, since, although the teachers are well intentioned, they do not feel confident to address the diversity that they have in their classes.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Diversidad
Diversity
Necesidades educativas especiales
Students with special needs
URI: http://hdl.handle.net/10481/28353
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Ortega Martín, J.L. La atención a la diversidad en el aula de idiomas. Porta Linguarum, 1: 121-140 (2004). [http://hdl.handle.net/10481/28353]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº 1, enero 2004

Files in This Item:

File Description SizeFormat
OrtegaMartinJL_1.pdf103.82 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada