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Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/28266

Title: Evaluación de un programa de práctica profesional de la carrera de farmacia
Other Titles: Evaluation of a pharmacy's career professional practice program
Authors: Uema, Sonia
Correa Salde, V.
Vega, E.
Fontana, D.
Solá, N.
Issue Date: 2000
Abstract: Se implementó un plan piloto combinando un “Protocolo General para Desarrollar Actividades de Atención Farmacéutica (AF)” con prácticas tuteladas desde la Oficina de Farmacia (OF). Participaron estudiantes y docentes de Farmacia, ambos de la Facultad de Ciencias Químicas (U.N.C.), y se integraron 21 farmacéuticos de OF, como Instructores de Práctica Farmacéutica. Los objetivos del trabajo consistieron en: evaluar la implementación del programa en las OF a través de los informes presentados por los practicantes, y analizar los factores positivos y negativos asociados al mismo. En el 100,00% de los informes, se presentaron diagnósticos de las OF y proyectos implementados, con recolección de datos farmacoterapéuticos. La combinación de prácticas tuteladas con la formación académica, permitió aplicar en la práctica los conocimientos teóricos adquiridos en el área de AF.
A pilot project combining a “General Protocol to Develop Pharmaceutical Care Activities” and tutelary practice at the community pharmacy was implemented. Both, pharmacy students and teachers, from the Chemical Sciences Faculty at the National University of Córdoba, took part in the program. Besides, 21 pharmacists from community pharmacy got involved as Pharmaceutical Practice Instructors. The objectives of this work were the following: to evaluate the implementation of the project at the community pharmacy by taking into account the students´ report; and to analyze the positive and negative factors associated to the program. Pharmacy office’s diagnosis and implemented projects with pharmacological therapeutic information collected were presented in 100.00% of the reports. The combination of tutelary practice and academic training allowed to put into practice the pharmaceutical care theoretical knowledge acquired.
Publisher: Universidad de Granada, Facultad de Farmacia
Keywords: Atención farmacéutica
Pharmaceutical care
Formación académica
Academic training
Instructor de práctica farmacéutica
Pharmaceutical practice instructor
Oficina de farmacia
Community pharmacy
Práctica profesional
Professional practice
URI: http://hdl.handle.net/10481/28266
ISSN: 0004-2927
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Uema, S.; et al. Evaluación de un programa de práctica profesional de la carrera de farmacia. Ars Pharm, 2000; 41(4): 415-420. [http://hdl.handle.net/10481/28266]
Appears in Collections:APh, vol. 41(4)

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