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Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/28229

Title: Experiencia con la metodología Dáder de seguimiento farmacoterapéutico en el pre-grado: encuesta a los alumnos
Other Titles: The teaching of Dáder methodology in pharmacotherapeutic follow up to pre-graduated students: student survey
Authors: Uema, Sonia
Armando, Pedro D.
Tenllado, M.I.
Semería, N.
Solá Uthurry, Nancy
Issue Date: 2003
Abstract: La formación de grado en farmacia plantea como una prioridad la inclusión de prácticas tuteladas. En el año 2001, en la asignatura Practicanato Profesional de la Carrera de Farmacia (Facultad de Ciencias Químicas, Universidad Nacional de Córdoba), se trabajó con la colaboración de farmacéuticos tutores participantes del Programa Dáder en la Provincia de Córdoba (Argentina). Bajo su supervisión, los alumnos del último año realizaron sus prácticas en Farmacias Comunitarias. Se elaboró una encuesta para conocer la opinión de los estudiantes en esta experiencia y, sobre esta base, evaluar actividades y herramientas de capacitación utilizadas junto a los farmacéuticos tutores, durante el año 2001. Se alcanzó un 89,6% de respuesta sobre 48 encuestas distribuidas. Sobre la capacitación recibida, en las preguntas 1, 2 y 3, las calificaciones fueron mayoritariamente entre Excelente y Muy Bueno; el 97,7% considera práctica la metodología empleada; el 95,3% considera que es posible incorporar actividades de Atención Farmacéutica en su futuro desempeño profesional.
In the field of pharmaceutical studies, the inclusion of tutored practical experience is considered as a priority in the education of pre-graduate students. In the year 2001, the subject Practical Work Experience during the pharmacy degree course at the Faculty of Chemical Sciences, National University of Córdoba, was carried out, with the collaboration of pharmacist tutors, participants in the Dáder program, in the Province of Córdoba, Argentina. Under their supervision, the students carrying out the final year of their studies, participated in practice sessions in community pharmacies. In the year 2001, a survey was designed in order to obtain student’s opinions of the project. On this basis, the activities and training tools developed, with the tutor pharmacist, were evaluated. A response rate of 89.6%, from the 48 surveys distributed, was achieved. With regard to the training received, the majority of students responded to questions 1,2, and 3, with excellent and very good. 97.7% considered the methodology employed as practical, and 95.3% believed that it was possible to incorporate these pharmaceutical care activities into their future working practices.
Publisher: Universidad de Granada, Facultad de Farmacia
Keywords: Alumnos
Students
Atención farmacéutica
Pharmaceutical care
Encuesta
Survey
Farmacia comunitaria
Community charmacy
Metodología Dáder
Dáder methodology
Prácticas tuteladas
Tutored practical experience
URI: http://hdl.handle.net/10481/28229
ISSN: 0004-2927
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Uema, S.; et al. Experiencia con la metodología Dáder de seguimiento farmacoterapéutico en el pre-grado: encuesta a los alumnos. Ars Pharm, 2003; 44(:)1: 69-80. [http://hdl.handle.net/10481/28229]
Appears in Collections:APh, vol. 44(1)

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