Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ARS Pharmaceutica >
Ars Pharma 2003, Vol. 44 >
APh, vol. 44(1) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/28226

Title: Los retos de la armonización curricular en farmacia
Other Titles: The challenge of curricular harmonisation in pharmaceutical studies
Authors: Quirino-Barreda, C.T.
Castillo Rodríguez, B. del
Issue Date: 2003
Abstract: En este artículo se presenta una visión general de la evolución de las políticas de formación farmacéutica lideradas por la OMS con la colaboración internacional de corporaciones colegiales y asociaciones de farmacéuticos, así como el avance en los trabajos para lograr la armonización curricular en el ámbito de los países de habla hispana de América, donde en el inicio del siglo XXI, se tiene el reto adicional de lograr la incorporación a los planes de estudio de nuevos modelos de enseñanza, las nuevas tecnologías de la información y de la comunicación, así como nuevas aptitudes y actitudes del personal docente en el contexto de un mundo globalizado y donde el conocimiento ha adquirido un valor añadido en el desarrollo social y económico de los países.
In this article, a general overview of the evolution of pharmaceutical educational policy, led by the WHO with the collaboration of international pharmaceutical corporations and associations is presented. We also report on the advances that have been made in the work carried out to achieve harmonisation of curriculum development at educational institutions in the Spanish speaking countries of America. At the beginning of the XXI century, the pharmaceutical world faces the additional challenge of incorporating new teaching models into study programmes, where new information technologies, new aptitudes and new teaching staff attitudes have an important play role in the context of a globalised world. In such a world, knowledge is a key factor influencing the social and economic development of a country.
Publisher: Universidad de Granada, Facultad de Farmacia
Keywords: Armonización curricular
Curricular harmonisation
Política
Policies
Educación farmacéutica
Pharmaceutical education
Hispanoamérica
Latinoamérica
Latin America
URI: http://hdl.handle.net/10481/28226
ISSN: 0004-2927
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Quirino-Barreda, C.T.; Castillo Rodríguez, B. Los retos de la armonización curricular en farmacia. Ars Pharm, 2003; 44(1): 23-42. [http://hdl.handle.net/10481/28226]
Appears in Collections:APh, vol. 44(1)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Ars pharm 2003;44(1)23-42.pdf74.7 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada