Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Journal for Educators, Teachers and Trainers >
Vol. 4.1 (2013)(Nº especial) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/28120

Title: La dimensión epistémica en el análisis del discurso en una clase de fisicoquímica
Other Titles: The epistemic dimension in discourse analysis in a physicochemical class
Authors: Cutrera, Guillermo
Stipcich, Silvia
Chrobak, Ricardo
Issue Date: 4-Feb-2013
Abstract: La distinción entre un saber en ciencias y un saber sobre las ciencias coloca en relieve la importancia del conocimiento sobre diferentes aspectos de la actividad científica. Esta doble dimensión del contenido escolar es recuperada a través de reformas curriculares en la educación secundaria de diferentes países. En este trabajo se analiza cómo un futuro profesor en química vehiculiza nociones sobre la naturaleza de la ciencia a través de su discurso. Se propone y discute una categorización para estas nociones. El proceso de análisis se sintetiza a través del empleo de mapas conceptuales.
The distinction between knowledge in sciences and knowledge of sciences, highlights the importance of knowledge about different aspects of the scientific activity. This double dimension of the school content is recovered through the different high school curriculum reforms in different countries. In this work we analyze how a prospective teacher of chemistry, conveys different notions on the nature of science through his discourse. We propose and discuss a categorization of those notions and the process of analysis is synthesized through the use of conceptual maps.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Naturaleza del conocimiento científico
Nature of the scientific knowledge
Discurso docente
Teacher discourse
Aprendizaje significativo
Meaningful learning
Mapas conceptuales
Conceptual maps
Formación docente
Teacher training
URI: http://hdl.handle.net/10481/28120
ISSN: 1989-9572
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Cutrera, G.; Stipcich, S. y Chrobak, R. (2013). La dimensión en el análisis del discurso en una clase de fisicoquímica. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 4 (1), pp. 47–58. [http://hdl.handle.net/10481/28120]
Appears in Collections:Vol. 4.1 (2013)(Nº especial)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
vol04(1)_04_jett_cutrera_stipcich_chrobak.pdf860.38 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada