Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ARS Pharmaceutica >
Ars Pharma 2005, Vol. 46 >
APh, vol. 46(3) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/27904

Title: Una encuesta sobre las opiniones de los estudiantes de la Universidad Abierta en Estonia
Other Titles: A survey of pharmacy students’ opinions at the Open University in Estonia
Authors: Raal, A.
Hinrikus, T.
Veski, P.
Issue Date: 2005
Abstract: En 2004, además de los 37 estudiantes de la Universidad de Tartu que terminaron los estudios a tiempo completo, obtuvieron el título de farmacéutico también los primeros 64 auxiliares de farmacia de la Universidad Abierta (enseñanza a distancia), que ya realizaban el trabajo de auxiliar farmacéutico durante los estudios. Su formación de auxiliar farmacéutica la obtuvieron en la escuela profesional superior. Después de 3,5 años de estudios universitarios, se hizo una encuesta anónima para descubrir su opinión sobre los estudios cursados. La mayoría de los estudiantes, tanto los de la escuela profesional superior como los de la Universidad, fueron estimulados para estudiar Farmacia por sus padres, amigos, conocidos o colegas. Entre las motivaciones principales para entrar en la universidad se destacan la oportunidad de recibir un sueldo más alto y mejores posibilidades de promoción. Por lo general, están contentos con la organización de los estudios, el nivel de los conocimientos adquiridos, la instrucción recibida y los materiales de estudio. Casi la mitad reconoce que sería adecuado realizar un cambio respecto a los bloques de asignaturas en el plan de estudios – desean, en general, reducir el volumen de asignaturas basadas en química. La Universidad Abierta proporciona una buena oportunidad de formación a nivel universitario, partiendo de la base de los estudios de auxiliares de farmacia y permite este grado de formación sin límite de edad. La presente encuesta de evaluación constituye una base para la creación de un sistema de valoración y de garantía de la calidad de estudios. Esto ayuda a desarrollar el currículo de Farmacia.
In the year 2004, in addition to the 37 full-time students who graduated from the University of Tartu, the first 64 are already working as pharmacist’s assistants have received their pharmacy education in the Open University (distance learning). Their pharmaceutical education comes from the professional school. After 3.5 years of studying at the university, an anonymous survey was carried out to find out the students’ opinions about the program they graduated from. The students, both in professional school and in university, have received the impulse to study pharmacy from their parents, friends or colleagues. The main motivations for entering the university were the opportunity of higher salary, and better opportunities of promotion. The students are predominately satisfied with the level of the organisation of the studies, teaching and the study aids. Almost half of the students consider it right to change the proportions of the modules in the curriculum – they wish to reduce the importance of the subjects based on chemistry. The Open University is a good opportunity to prepare pharmacists with university education on the basis of the education of the pharmacist’s assistant and enables life-long learning without age limits. The survey, as feedback, is the basis of creating a system for evaluating and ensuring the quality of the studies. This enables the development of the curricula of pharmacy.
Publisher: Universidad de Granada, Facultad de Farmacia
Keywords: Estudiantes
Farmacia
Formación
Universidad abierta
Universidad de Tartu
Estonia
URI: http://hdl.handle.net/10481/27904
ISSN: 0004-2927
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Raal, A.; Hinrijus, T.; Veski, P. Una encuesta sobre las opiniones de los estudiantes de la Universidad Abierta en Estonia. Ars Pharm, 2005; 46(3): 243-252. [http://hdl.handle.net/10481/27904]
Appears in Collections:APh, vol. 46(3)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Ars Pharm 2005;46(3)243-252.pdf65.52 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada