Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación Docencia Creativa >
ReiDocrea, 2 (2013) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/27615

Title: ¿Influye el tipo de liderazgo de los profesores en la satisfacción estudiantil? Estudio comparativo entre los distintos departamentos de la Facultad de Psicología de la Universidad de Granada
Other Titles: Does it influence the type of teachers leadership in student satisfaction? Comparative study between departments of Psychology Faculty of the University of Granada
Authors: Salas Alba, L.
Palomero Fernández, N.
Pozo Arena, G.
Rosa Bares, A.
Issue Date: 2013
Abstract: El presente estudio pretende medir el nivel de satisfacción, percibido por los alumnos de la facultad de psicología de Granada, en relación a los diferentes estilos de liderazgo presentes en cada uno de los departamentos de dicha facultad. Por ello, se mide el estilo de liderazgo y la satisfacción a través de dos tests realizados por los alumnos. Así pues, se busca la correlación entre ambas variables. Los resultados obtenidos muestran, en general, que en todos los departamentos predomina un estilo de liderazgo democrático y a su vez una satisfacción relativamente alta. Finalmente, se observa que tan solo existe una correlación significativa en el Departamento de Psicobiología, en el cual el estilo de liderazgo correlaciona positivamente con la satisfacción de los estudiantes.
This study aims to measure the level of satisfaction perceived by students of the Psychology Faculty of Granada in relation to different leadership styles present in each departments of this faculty. For this reason, the leadership’s style and satisfaction is measured with two tests performed by the students. This study aims to know if there is correlation between both variables. The results show, in general, that a democratic leadership style predominates in all departments and there is a relatively high satisfaction too. Finally, it is observed that there is only a significant correlation in the Psychobiology Department, in which leadership style correlates positively with student’s satisfaction.
Sponsorship: Proyecto de Innovación Docente "ReiDoCrea". Departamento de Psicología Social. Universidad de Granada.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Satisfacción estudiantil
Liderazgo percibido
Departamentos
Universidad de Granada
Student satisfaction
Perceived leadership
Departments
University of Granada
Facultad de Psicología
Psychology Faculty
URI: http://hdl.handle.net/10481/27615
ISSN: 2254-5883
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Salas Alba, L.; et al. ¿Influye el tipo de liderazgo de los profesores en la satisfacción estudiantil? Estudio comparativo entre los distintos departamentos de la Facultad de Psicología de la Universidad de Granada. Reidocrea, 2: 41-47 (2013). [http://hdl.handle.net/10481/27615]
Appears in Collections:ReiDocrea, 2 (2013)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ReiDoCrea-Vol.2-Art.5-Salas-Palomero-Pozo-Rosa.pdf198.64 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada