Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ARS Pharmaceutica >
Ars Pharma 2010, Vol. 51 >
APh, vol. 51(suppl2) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/27399

Title: Propuesta multidisciplinar en la asignatura de Fisicoquímica
Other Titles: Multidisciplinary proposal in Physicochemical subject
Authors: Abradelo, C.
Garzón, B.
González, P.
Rey-Stolle, M.F.
Yuste, M.
Issue Date: 2010
Abstract: En el curso académico 2010-2011, la asignatura de Fisicoquímica, obligatoria del segundo curso del Grado en Farmacia en la Facultad de Farmacia de la Universidad San Pablo CEU, será la primera vez que se imparta en este nuevo plan de estudios. Aunque se llevan varios años ensayando nuevas metodologías docentes encaminadas todas ellas a la adaptación al Espacio Europeo de Educación Superior, se pretende, utilizando la experiencia acumulada, implantar algunas nuevas, de acuerdo con los objetivos y competencias, tanto del Módulo como de la Materia en la que se encuentra la Fisicoquímica englobada como asignatura. En este trabajo se presenta la propuesta de utilizar el método del caso, en un escenario multidisciplinar, que además de desarrollar otras competencias en el alumno, le hagan ver la importancia de la asignatura dentro de su titulación.
The subject Physical Chemistry, that is compulsory for the degree in Pharmacy at the Faculty of Pharmacy at Universidad San Pablo CEU, will be taught in the academic year 2010-11 for the first time in the new study plans. The new teaching methodologies addressed to the adaptation to the European Space for Higher Education have been already tested for several years. However, and taking advantage of the experience achieved, some new ones will be implemented according to the competencies to be developed in the module as well as the subject area where Physical Chemistry is included as a subject. This paper presents the proposal of using the case methodology, in an interdisciplinary environment, where the student – besides acquiring other competencies - is made aware of the importance of the subject in the global context of his degree.
Publisher: Universidad de Granada, Facultad de Farmacia
Keywords: Método del caso
Case method
Multidisciplinaridad
Multidisciplinarity
Desarrollo de competencias
Developing competencies
URI: http://hdl.handle.net/10481/27399
ISSN: 0004-2927
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Abradelo, C.; et al. Propuesta multidisciplinar en la asignatura de Fisicoquímica. Ars Pharm 2010; 51. Suplemento 2: 255-260. [http://hdl.handle.net/10481/27399]
Appears in Collections:APh, vol. 51(suppl2)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Ars Pharm 2010;51(Suppl2)255-260.pdf58.61 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada