Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ARS Pharmaceutica >
Ars Pharma 2010, Vol. 51 >
APh, vol. 51(suppl2) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/27386

Title: Resolución de casos prácticos en pequeños grupos en la enseñanza de la asignatura “química general y analítica” del grado en farmacia
Other Titles: Resolution of practical cases in small groups in the teaching of “general and analytical chemistry” subject of degree in pharmacy
Authors: Navas Sánchez, M.J.
Jiménez, A.M.
Montaña González, M.T.
Hernanz Vila, D.
García Asuero, A.
Herrador, M.A.
Galán Alfonso, G.
Morales Millán, M.T.
Issue Date: 2010
Abstract: El Proyecto realizado por el equipo docente del Departamento de Química Analítica de la Facultad de Farmacia de Sevilla, ha utilizado la técnica de enseñanza en pequeños grupos (EPG) que constituye una faceta esencial en la renovación de las metodologías docentes para la incorporación y adaptación de las enseñanzas universitarias al Espacio Europeo de Educación Superior. La actividad propuesta se ha llevado a cabo en la asignatura “Química General y Analítica” del Grado en Farmacia. Con el objetivo de mejorar el aprendizaje del alumno y fomentar el trabajo en equipo del mismo, se ha subdividido en tres cada uno de los seis grupos asignados a “Clases Prácticas en el aula”, logrando un número de alumnos presentes en la misma (20 alumnos) que permite la impartición de la docencia con una dinámica distinta a la lección magistral. La actividad desarrollada ha tenido una gran acogida por parte de los alumnos donde un alto porcentaje de los mismos consigue superar sin grandes dificultades el apartado del examen destinado a casos prácticos.
The Project developed by the Educational Team of the Department of Analytical Chemistry (Faculty of Pharmacy, Seville), has used the technique of Small Groups Learning (SGL) that constitutes an essential facet in the renovation of the educational methodologies for the incorporation and adaptation of the university lessons to the European Space for Higher Education. The proposed activity has been carried out in the “General and Analytical Chemistry” subject of the Degree in Pharmacy. With the aim of improving the learning of the student and fomenting the work in equipment of the same, it has been subdivided in three each one of the six assigned groups to “Practical exercises in the classroom”, obtaining a number of present students in the same (20 students) that allows the imparting of teaching with a dynamic different from the magisterial lesson. The developed activity has presented a great reception by the students and a high percentage of the same is able to surpass without great difficulties the section of the examination destined to practical cases.
Publisher: Universidad de Granada, Facultad de Farmacia
Keywords: Enseñanzas en pequeños grupos
Small groups learning
Química analítica
Analytical chemistry
Resolución de casos prácticos
Solving practical cases
URI: http://hdl.handle.net/10481/27386
ISSN: 0004-2927
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Navas Sánchez, M.J. Resolución de casos prácticos en pequeños grupos en la enseñanza de la asignatura "química general y analítica" del grado de Farmacia. Ars Pharm 2010; 51. Suplemento 2: 96-101. [http://hdl.handle.net/10481/27386]
Appears in Collections:APh, vol. 51(suppl2)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Ars Pharm 2010;51(Suppl2)96-101.pdf69.03 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada